آلمان پشت اوکراین را خالی کرد


آلمان پشت اوکراین را خالی کرد

اقتصادنیوز: به تازگی دولت اوکراین بر فشارها و اصرارهای خود برای دریافت تانک‌های آلمانی مدل "لئوپارد ۲" افزوده است؛ اما آلمان فعلاً مایل نیست که تحویل اسلحه به اوکراین را افزایش دهد.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایرنا، اولاف شولتس در گفت‌وگو با نیویورک‌تایمز خاطرنشان کرد: آلمان مایل به ارسال تانک به اوکراین نیست زیرا اقدامی خطرناک است که می تواند به افزایش تنش‌ها بیانجامد.

سالیوان: تجهیز اوکراین به تسلیحات را ادامه می دهیم

وی با بیان اینکه هرگونه جنگ بین ناتو و روسیه فاجعه‌بار خواهد بود، افزود: برلین از کی‌یف حمایت می‌کند اما به شکلی که موجب جنگ بین روسیه و ناتو نشود.

به تازگی دولت اوکراین بر فشارها و اصرارهای خود برای دریافت تانک‌های آلمانی مدل "لئوپارد ۲" افزوده است. اما آلمان فعلاً مایل نیست که تحویل اسلحه به اوکراین را افزایش دهد.

به گزارش ایرنا، درحالی که وزیر امورخارجه مجارستان جامعه جهانی را نسبت به وقوع جنگ جهانی سوم درصورت تقابل مستقیم ناتو با روسیه برحذر می دارد، جوسپ بورل مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا نیز هشدار داد ه تهدید هسته ای از سوی ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه را نباید دست کم گرفت چراکه پوتین قصد «بلوف» زدن ندارد.

بورل در مصاحبه با شبکه خبری بی بی سی انگلیس گفت: ما در جنگ اوکراین اکنون به لحظه خطرناکی رسیده ایم، قطعا لحظه خطرناکی است چراکه ارتش روسیه به گوشه ای رانده شده و واکنش پوتین به تهدید استفاده از تسلیحات اتمی بسیاری «بد» است؛ اتحادیه اروپا باید تهدید پوتین در استفاده از تسلیحات اتمی در جنگ اوکراین را جدی بگیرد؛ وقتی فردی می گوید این بلوف نیست، باید آنرا جدی گرفت.

ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه ۳۰ شهریورماه در جریان نطق تلویزیونی با اعلام بسیج بخشی از نیروهای روسی در سراسر کشور گفت: هدف غرب تضعیف، تفرقه افکنی و در نهایت نابودی کشور ما است. آنها مستقیم می‌گویند که در ۱۹۹۱ آنها قادر به از هم پاشیدن شوروی بودند و حالا زمان برای خود روسیه فرا رسیده است.

رئیس جمهوری روسیه هشدار داد: کسانی که روسیه را تهدید هسته‌ای می‌کنند، جهت باد به سمت خودشان برمی‌گردد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اقتصادی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


صدای کوتوله برزیلی برای آموزش و سریع حرف زدن