افزایش چشمگیر قیمت مسکن در تهران


افزایش چشمگیر قیمت مسکن در تهران

بررسی‌ها نشان می دهد تورم مسکن در شش ماهه ابتدای سال جاری در شهر تهران ۲۲.۲ درصد و در کل ایران، ۱۷ درصد بوده است.

به گزارش اسپوتنیک به نقل ازایسنا، در سال جاری 1401 ، تورم ملکی در پایتخت از ۹۴ درصد در اسفند ۱۳۹۹ به ۱۶ درصد در پایان سال گذشته و ۳۸ درصد در مرداد سال جاری رسیده که بخش قابل توجهی از این رشد در شش ماه اخیر اتفاق افتاده است.
بر اساس امار منتشر شده در این سایت، در شش ماهه ابتدای سال جاری در شهر تهران ۲۲.۲ درصد و در کل کشور ۱۷ درصد بوده است.
تورم نقطه به نقطه سالیانه در شهر تهران نیز ۳۸ درصد و در کل کشور ۳۲.۶ درصد به ثبت رسید.
سال گذشته بازار مسکن در شهر تهران تحت تاثیر انتخابات و انتظارات کاهشی در ثبات قرار داشت.
آمار گویای آن است که رشد نقطه به نقطه سالیانه قیمت مسکن در شهر تهران طی سالهای ۱۳۹۷ تا۱۴۰۰ به ترتیب ۸۵ درصد، ۴۴ درصد، ۹۴ درصد و ۱۶ درصد بوده است. مرداد امسال این عدد به ۳۸ درصد رسید. از ابتدای سال جاری نیز تورم ماهیانه مسکن در تهران در فروردین به منفی ۲.۴ درصد، اردیبهشت ۶.۱ درصد، خرداد ۸.۴ درصد، تیر ۵.۸ درصد، مرداد ۲.۵ درصد و طبق آمار غیررسمی در شهریور به ۱.۸ درصد رسیده است.
طی یک سال گذشته منتهی به مرداد امسال قیمت مسکن در تهران ۳۸ درصد رشد داشته که ۲۹ درصد آن در شش ماه گذشته اتفاق افتاده است. در واقع شتاب تورم خانه در پایتخت از اسفند سال گذشته که به یکباره بازار با افزایش ۶.۲ درصدی در مقایسه با بهمن مواجه شد، افزایش یافته اما به تدریج از تیرماه روند نزولی به خود گرفت.
طبق آمار بانک مرکزی در مردادماه ۱۴۰۰ متوسط قیمت مسکن در شهر تهران به ۴۲.۷ میلیون تومان در هر متر مربع رسیده است. آمار غیررسمی از افزایش ۱.۸ درصدی قیمت در شهریورماه حکایت دارد. در صورتی که این رقم صحیح باشد بازار ملک ر پایتخت به کمترین میزان رشد خود از فروردین ماه سال جاری تا کنون رسیده است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه مسکن

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


معما / زیر 10 ثانیه نسبت فامیلی ما رو حدس بزنید !!