ذره ای از ارزش های دینی و حجاب عقب نشینی نمی کنیم


ذره ای از ارزش های دینی و حجاب عقب نشینی نمی کنیم

آیت الله حسینی بی حجابی در جامعه را باعث فساد دانست و گفت: همه بدانند که ما از ارزش های دینی، انقلابی، ولایی، قانون و قانون حجاب یک قدم عقب نشینی نخواهیم کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از یاسوج، آیت الله «سید نصیر حسینی» ظهر امروز (۱ مهر ماه) در خطبه های نماز جمعه یاسوج ضمن توصیه خود و نمازگزاران به رعایت تقوای الهی و دوری از گناه و معصیت، اظهار کرد: پیامبر گرامی اسلام حضرت محمد(ص) در کلماتی نورانی همه ما را «به رعایت تقوای الهی، رعایت حلال و حرام خداوند و تقوای الهی» نصیحت فرمودند.

نماینده ولی فقیه در استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: در سایه تقوا انسان رشد می کند و به مقامات عالیه معنوی و اخلاقی، رضایت و بهشت خداوند می رسد که همه در دنیا و هم در آخرت سعادت مند خواهند بود.

وی ادامه داد: پیامبر (ص) فرمود «راست گفتار باشید و در رفتار و گفتار صداقت را مدنظر داشته باشید، زیرا صداقت و راست رفتاری از علائم انسان متقی و مومن است».

آیت الله حسینی با اشاره به اینکه انسان اگر به دروغ و رفتارهای دروغین عادت کرد، چنین انسانی سرنوشت خوبی نخواهد داشت، افزود: دروغ، کلید بسیاری از انحراف ها و شرارت هایی است که در انسان و جامعه بشری رشد می کند.

امام جمعه مرکز کهگیلویه و بویراحمد طراحی بسیاری از فتنه های امروز، درگیری ها و اختلاف ها در جامعه بشری را براساس دروغ دانست و تاکید کرد: جامعه و خانواده ای که در آن دروغ نهادینه شد، چنین جامعه و خانواده ای امنیت نخواهد داشت و مردم به دروغ گفتن و پذیرش دروغ عادت می کنند.

وی خاطرنشان کرد: شایعه پراکنی و دروغ در جامعه باعث فتنه های خونین، سخت و برانداز می شود و انسان باید متعهد به وعده ها و پیمان های خود باشد.

آیت الله حسینی ضمن بیان این نکته که باید امانتدار باشیم، ادامه داد: همه اعضا، جوارح و این عالم امانت خداوند بود که در اختیار انسان و همه موجودات قرار داده شده تا از آن به بهترین نحو استفاده کنند.

خطیب جمعه یاسوج با اشاره به اینکه نباید خیانتکار باشیم، گفت: برخی از رفتارها، گفتارها، نوشته ها و موضع گیری های نابجا خیانت به کشور، امنیت و ارزش های دینی است.

وی تصریح کرد: باید ضمن گفتار نرم، خوش اخلاقی، خوش رفتاری با همسایه، خانواده، همکار و دیگران باشید که اینها از خصوصیات یک انسان مسلمان و مومن است.

آیت الله حسینی اظهار کرد: سلام کردن بدبینی را از بین می برد، زیرا یک کلام الهی است و با سلام، سلامتی، امنیت روحی و روانی، صلح و دوستی ایجاد می شود.

امام جمعه یاسوج افزود: احکام و شریعت اسلام شامل حجاب، احترام به والدین، ادای امانت، اجرای عدالت و ... زیبا هستند و انسان عاقل نمی تواند زشتی در احکام نورانی اسلام پیدا کند.

وی یادآور شد: قانون جمهوری اسلامی قانون اسلام، قرآن و اهل بیت علیهم السلام و سراسر زیبا است و انسان عاقل نمی تواند در قانون اسلام زشتی پیدا می کند.

آیت الله حسینی تاکید کرد: اگر فرد و جامعه ای از مسیر عقلانیت خارج شد، درمان ندارد و اگر فردی تعقل و خردورزی را از دست داد، معجزه هم برای او چاره ای نخواهد کرد.

نماینده ولی فقیه در استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: ما نباید از قرآن فاصله بگیریم، زیرا فاصله از این کتاب الهی و فاصله با اسلام مشکلات امروزی را به وجود آورده است.

وی در خطبه دوم نماز جمعه ضمن توصیه خود و نمازگزاران به رعایت تقوای الهی و تسلیت ایام حزن و اندوه ارتحال پیامبر گرامی اسلام (ص) و شهادت امام حسن مجتبی(ع)، گفت: اگر پیامبر (ص) و ائمه اطهار علیهم السلام نبودند این جهان نیز وجود نداشت

آیت الله حسینی با اشاره به اینکه خداوند انسان را برای عبادت آفرید، افزود: کسانی که به مسجد، قرآن، چادر و حجاب دست دارازی می کنند جاهل بوده و جزای خود را در عالم آخرت خواهند دید و در عالمی که فریادرسی ندارند، به حساب انها رسیدگی خواهد شد.

امام جمعه یاسوج در فراز دیگری از خطبه ها یاد و خاطره شهدا، ایثارگران، رزمندگان و جانبازان دوران دفاع مقدس را گرامی داشت و ادامه داد: شهدا و رزمندگان افتخار آفریدند و ما امروز بر سفره امنیت و شرافت آنها متنعم می شویم.

وی با بیان اینکه اگر این عزیزان نبودند شکوه، عظمت و امنیت امروز را نداشتیم، اظهار کرد: اگر مجاهدت های شهدا، رزمندگان، ایثارگران و جانبازان نبود این کشور ابزار دست استعمار‌ و استکبار شده و به سوی نابودی می رفت.

آیت الله حسینی به فتنه ها و آشوب هایی که در خیابان ها ایجاد شد و نظم و امنیت کشور ما را به هم زدند اشاره کرد و افزود: این موارد نشان می دهد که دست های پنهان و آشکار دشمنان این سرزمین پشت این جریان بوده و در حال رهبری جریان ها بوده و این مشکلات را برای کشور به وجود می آورند.

نماینده ولی فقیه در استان کهگیلویه و بویراحمد تاکید کرد: چون جبهه استعمار و استکبار ضربات کوبنده ای از ناحیه ملت ایران خورده اند، تحمل مجد، امنیت و پیشرفت این ملت را ندارند و به بهانه های مختلف وقتی حادثه ای اتفاق می افتد، جریان نفاق، فتنه، استعمار و استکبار بر آن موج سواری کرده و نظم، امنیت و انظباط کشور را مورد هدف قرار می دهند.

وی خاطرنشان کرد: مسئله ای که در کشور اتفاق افتاد بر فرض اینکه این اتفاق یک خطای عمدی هم باشد و یک نیرویی عمدا خطا و اشتباه کرد، این چه منطقی است که وقتی نیرویی خطا کرد نظم و امنیت کل کشور را بهم بریزند و مورد هدف دشمن و عده ای فتنه گر و آشوبگر قرار گیرد؟.

آیت الله حسینی اظهار کرد: این کار با هیچ منطق و عقلانیتی سازگاری ندارد و نشان می دهد سرچشمه این آشوب ها و فتنه ها از ناحیه دشمنان این ملت و سرزمین از جمله آمریکا، انگلیس، رژیم جعلی صهیونیست، آل سعود و منافقین است.

امام جمعه مرکز کهگیلویه و بویراحمد گفت: این یک جریان عادی نیست و در همه کشورها اتفاق می افتد، ممکن است پلیس خطا و اشتباه کرده و حتی عمدا خطایی انجام داد، ولی اغتشاش در خیابان ها بیانگر این است که این جریان ها از ناحیه دشمنان این ملت و سرزمین توسط عده ای جاهل و نادان اجرا می شود.

وی گفت: در همه دنیا ممکن است مامور دولت و نظم و امنیت یا یک قاضی خطا و اشتباهی انجام داشته باشد، ولی دلیل نمی شود که نظم و امنیت کل کشور بهم بریزد و هرج و مرج ایجاد شود.

آیت الله حسینی یادآور شد: این مسائل نشان می دهد که پشت این فتنه ها و اغتشاش ها جریان استعمار، استکبار، منافقین، آمریکا و رژیم جعلی صهیونیستی حضور دارند.

خطیب جمعه یاسوج با بیان اینکه پلیس حافظ امنیت، نظم و انظباط جامعه بوده و نباید این گونه مورد هدف قرار گیرد، گفت: ما اصلا این مسئله را نمی پذیریم و از برادران نیروی انتظامی با تمام وجود حمایت می کنیم و همه کسانی که سرکشی کرده، اغتشاش و فتنه گری می کنند را محکوم می کنیم و باید این افراد در اسرع وقت توسط نیروی انتظامی و امنیتی دستگیر و توسط دستگاه قضایی مجازات شوند.

وی خاطرنشان کرد: شرکت در این تجمعات جرم است و هرکسی که در این تجمعات به شکل اعتراض آمیز شرکت کند، پیگیری قضایی دارد.

آیت الله حسینی با اشاره به اینکه دست های استعمار و استکبار پشت این موضوع بودهف گفت: خانمی قانون خدا را رعایت نکرد و تذکری به وی داده شد، اما حادثه ای برای وی رخ داد که همه اندوهگین شدند و ما نیز این حادثه را تسلیت عرض می کنیم، اما دلیلی ندارد این موضوع باعث آشوب و هرج و مرج شود.

امام جمعه یاسوج افزود: کشوری که در گذشته در دست آمریکا، انگلیس و بیگانگان بود، امروز یک قدرت جهانی و دارای عظمت و شکوه بوده و استکبار و استعمار نمی تواند این عظمت، پیشرفت و شکوه را ببیند برای همین با موج سواری دست به توطئه و فتنه بر علیه کشورمان می زنند.

وی ادامه داد: عده ای جاهل، نادان، اراذل و اوباش وسط خیابان مسجد، پرچم و پلیس و آمبولانس (61 دستگاه) را آتش می زنند که این نشان دهنده نفاق، دشمنی و عداوت با مردم است.

آیت الله حسینی تصریح کرد: همه بدانند که ما از ارزش های دینی، انقلابی، ولایی، قانون و قانون حجاب یک قدم عقب نشینی نخواهیم کرد.

امام جمعه یاسوج اظهار کرد: همه دوستان و دشمنان بدانند آن چیزی که باقی خواهد ماند اسلام، قرآن حجاب، ولایت فقیه بوده و آن چیزی که نابود خواهد شد، آمریکا، انگلیس، رژیم صهیونیستی، آل سعود، کفر، فساد، اراذل و اوباش خواهند بود.

وی خاطرنشان کرد: بی حجابی فساد بوده و ما اگر از قانون حجاب عقب نشینی کردیم، خطای بزرگی خواهیم کرد و تا آخر پای آن می مانیم و یک قدم و یک سانتی متر از قانون اسلام و ولایت فقیه عقب نشینی نخواهیم کرد.

آیت الله حسینی افزود: ما راه های سختی را پشت سر گذاشته ایم و امروز حوزه نفوذ نظام جمهوری اسلامی سراسر عالم بوده و دشمنان عددی نیستند.

امام جمعه یاسوج ادامه داد: نوکری استعمار و کاسه لیسی آل سعود و منافقین افتخار ندارد که این کار توسط جاهلان و افراد ناشی انجام می شود.

وی گفت: انقلاب و اسلام به اندازه ای ریشه دارد که با این بادها نمی لرزد، ولی نگران افرادی هستیم که فریب دشمنان را می خورند و پرونده ای قطور برای خود درست می کنند و حرکت هایی انجام می دهند که داعش این کارها را انجام می دهد.

پایان پیام/82

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فرهنگی و هنری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ خاص و بی نظیر اجتماعی سارینا از شاهین نجفی