این رمزارزها پیشتاز بازار هستند


 این رمزارزها پیشتاز بازار هستند

طبق گزارش‌ها، داده‌های مربوط به تورم ایالات متحده قرار است در ۱۳ سپتامبر منتشر شده و نشست فدرال رزرو هم در روزهای ۲۰ و ۲۱ سپتامبر برگزار خواهد شد.

به گزارش بنکر (Bankerهمچنین، در کنار گرفتن سرنخ از بازارهای سهام، فضای ارزهای دیجیتال نیز رویدادهای مهم خود را دارد که باید منتظر آنها بود. از جمله مهم‌ترین این رویدادها می‌توان به ارتقای ادغام (Merge) اتریوم و اجرای هارد فورک واسیل (Vasil) کاردانو اشاره کرد که برای چند روز آینده برنامه‌ریزی شده‌اند و می‌توانند باعث ایجاد نوسانات در بازار شوند.

اگرچه بازارهای پرنوسان ریسک سرمایه‌گذاری را افزایش می‌دهند، اما ممکن است فرصت‌های معاملاتی کوتاه‌مدتی را هم در اختیار معامله‌گران زیرک ارائه دهند. بیایید نمودار ۵ ارز دیجیتال را که در کوتاه‌مدت جالب به نظر می‌رسند، با هم بررسی کنیم.

۱. بیت کوین

در تاریخ ۹ سپتامبر، بیت کوین به بالاتر از میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه (۲۰،۶۶۲ دلار) صعود کرد که اولین نشانه از کاهش فشار فروش بود. خرس‌ها اکنون تلاش می‌کنند تا بهبود را در میانگین متحرک ساده ۵۰ روزه (۲۱،۹۴۶ دلار) متوقف کنند، اما یک نشانه مثبت این است که گاوها زمین را رها نکرده‌اند.

شیب متحرک نمایی ۲۰ روزه شروع به افزایش کرده و شاخص قدرت نسبی (RSI) نیز در محدوده مثبت قرار دارد که نشان می‌دهد مسیر صعود با کمترین مقاومت روبه‌رو است. اگر گاوها قیمت را به بالاتر از میانگین متحرک ساده ۵۰ روزه برسانند، جفت BTC/USDT می‌تواند به سمت مقاومت بالاسری در ۲۵،۲۱۱ دلار افزایش یابد. انتظار می‌رود خرس‌ها با قدرت از این سطح دفاع کنند.

احتمال دیگر این است که قیمت از میانگین متحرک ساده ۵۰ روزه کاهش یابد. در این صورت، ممکن است جفت به میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه سقوط کند. این سطح مهمی است که باید مراقب آن بود؛ زیرا شکستن و بسته شدن کندل قیمتی به زیر آن می‌تواند مسیر را برای کاهش به ۱۸،۶۲۶ دلار هموار کند. از طرف دیگر، اگر قیمت از میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه برگردد، احتمال شکست بالاتر از میانگین متحرک ساده ۵۰ روزه را افزایش می‌دهد.


۲. کازماس

در تاریخ ۸ سپتامبر، قیمت کازماس به بالاتر از مقاومت بالاسری ۱۳٫۴۵ دلار صعود کرد که نشان‌دهنده تقاضا در سطوح بالاتر است. مقاومت قوی بعدی در نزدیکی سطح ۲۰٫۳۰ دلار قرار دارد.

اکنون خرس‌ها تلاش می‌کنند تا قیمت را به زیر سطح شکست ۱۳٫۴۵ دلار برسانند. این سطح مهمی است که باید مراقب آن بود؛ زیرا شکستن و بسته شدن کندل قیمتی در زیر آن نشان می‌دهد که بریک‌آوت اخیر ممکن است یک تله گاوی بوده باشد.

از سوی دیگر، اگر قیمت از سطح فعلی بالا برود یا از ۱۳٫۴۵ دلار بازگردد، نشان می‌دهد که گاوها کنترل را در دست دارند و در هر کاهشی خرید می‌کنند. اگر گاوها قیمت را به بالای ۱۷٫۲ دلار برسانند، حرکت صعودی ممکن است شتاب بیشتری بگیرد و به ۲۰٫۳۰ دلار برسد.


۳. ایپ کوین

قیمت ایپ کوین به شدت از سطح حمایتی ۴٫۱۷ دلار بازگشت که نشان‌دهنده خرید تهاجمی در سطوح پایین‌تر است. این نشان می‎دهد که مرحله اصلاحی ممکن است به پایان خود نزدیک شده باشد.

در تاریخ ۹ سپتامبر، خریداران قیمت را به بالای میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه (۵ دلار) دلار رساندند و جفت APE/USDT در ۱۰ سپتامبر الگوی کندل استیک دوجی (Doji candlestick) را تشکیل داد. این عدم قطعیت در ۱۱ سپتامبر با یک رالی قوی به سمت میانگین متحرک ساده ۵۰ روزه (۵٫۸۵ دلار) رفع شد. با این حال، خرس‌ها هنوز ممکن است برای توقف رالی بهبود در این سطح تلاش کنند.

اگر قیمت از سطح فعلی پایین بیاید، اما از متحرک نمایی ۲۰ روزه برگردد، نشان می‌دهد که احساسات مثبت شده و معامله‌گران در حال خرید با کاهش قیمت‌ها هستند. در این صورت، گاوها دوباره تلاش خواهند کرد تا قیمت را به بالاتر از میانگین متحرک ساده ۵۰ روزه برسانند. اگر آنها موفق شوند، جفت می‌تواند به سمت مقاومت بالاسری در ۷٫۸ دلار صعود کند. در مقابل، اگر قیمت کاهش یابد و به زیر میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه برسد، این دیدگاه مثبت در کوتاه‌مدت باطل خواهد شد. در این صورت، جفت ممکن است تا ۴٫۱۷ دلار کاهش یابد.


۴. چیلیز

در تاریخ ۹ سپتامبر، قیمت چیلیز از میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه (۰٫۲ دلار) عبور کرد که اولین نشانه از به پایان رسیدن فاز اصلاحی بود.

در ۱۰ سپتامبر، خرس‌ها سعی کردند قیمت را به زیر میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه برسانند، اما گاوها همچنان موضع خود را حفظ کردند. خریداران اکنون در تلاش هستند تا قیمت را به سمت مقاومت بالاسری در ۲٫۶ دلار سوق دهند، اما حرکت صعودی ممکن است نزدیک به سطح ۰٫۲۳ دلار با باد مخالف قوی روبه‌رو شود.

اگر قیمت کاهش یابد، اما به کمتر از میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه نرسد، احتمال افزایش قیمت به ۰٫۲۶ دلار افزایش می‌یابد. بر خلاف این فرض، اگر قیمت کاهش یابد و به زیر ۰٫۲ دلار برسد، نشان می‌دهد که خرس‌ها در سطوح بالاتر فعال هستند. این موضوع می‌تواند قیمت را به میانگین متحرک ساده ۵۰ روزه (۰٫۱۸ دلار) برساند.


۵. کوانت

قیمت کوانت بالاتر از سطح حمایت قوی ۸۷٫۶ دلار باقی مانده که نشان می‌دهد احساسات مثبت است و گاوها در حال خرید با کاهش قیمت‌ها هستند.

در تاریخ ۸ سپتامبر، بازگشت شدید قیمت کوانت به بالای میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه (۱۰۰ دلار)، اولین نشانه‌ای بود که از پایان یافتن فاز اصلاحی خبر می‌داد. خرس‌ها در نزدیکی میانگین متحرک ساده ۵۰ روزه (۱۰۵ دلار) چالشی قوی ایجاد کردند، اما نتوانستند قیمت را به زیر میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه برگردانند.

در ۱۱ سپتامبر، خریداران جفت QNT/USDT را به بالای میانگین متحرک ساده ۵۰ روزه رساندند. اگر گاوها سطوح بالاتر را حفظ کنند، این جفت می‌تواند تا ۱۱۷ دلار و سپس به ۱۲۴ دلار افزایش یابد. صعود به بالاتر از این سطح می‌تواند درهای رالی را به سمت ۱۳۰ دلار هموار کند. در مقابل، اگر قیمت کاهش یابد و به زیر میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه برسد، این دیدگاه صعودی باطل خواهد شد. اگر این اتفاق بیفتد، جفت می‌تواند به حمایت قوی در ۸۷٫۶ دلار سقوط کند.و به زیر میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه برسد، این دیدگاه صعودی باطل خواهد شد. اگر این اتفاق بیفتد، جفت می‌تواند به حمایت قوی در ۸۷٫۶ دلار سقوط کند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه ارز دیجیتال

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


نیت کنید و فال حافظ 9 فروردین را بخوانید + فیلم