آمریکا ماهواره جاسوسی به فضا فرستاد


روز گذشته سازمان فضایی ناسا ماهواره NROL-91 را از پایگاه نیروی فضایی وندنبرگ در سانتا باربارا کالیفرنیا به مدار زمین اعزام کرد. این ماهواره از نوع ماهواره های جاسوسی محسوب شده و برای رصد موقعیت های مورد نیاز آمریکا...

آمریکا ماهواره جاسوسی به فضا فرستاد

روز گذشته سازمان فضایی ناسا ماهواره NROL-91 را از پایگاه نیروی فضایی وندنبرگ در سانتا باربارا کالیفرنیا به مدار زمین اعزام کرد. این ماهواره از نوع ماهواره های جاسوسی محسوب شده و برای رصد موقعیت های مورد نیاز آمریکا در سایر مناطق جهان استفاده می شود.

به گزارش سیناپرس، ایالات متحده آمریکا روز گذشته یک ماهواره طبقه بندی شده را برای استفاده و بهره برداری اداره شناسایی ملی این کشور به مدار زمین فرستاد. این ماهواره با موشک دلتا ۴ هوی یونایتد لانچ آلیانس به ماموریت اعزام شد.
بر اساس گزارش های رسمی، ماهواره جاسوسی NROL-91 در ساعت ۳ و ۲۵ دقیقه بعد از ظهر به وقت محلی از پایگاه نیروی فضایی وندنبرگ در منطقه سانتا باربارا کالیفرنیا بلند شد. گفتنی است این آخرین پرتاب دلتا ۴ از ساحل غربی بود زیرا قرار است این راکت های فضاپیما با نسل جدید راکت های ولکان سنتور ULA تعویض شود.

این سیصد و هشتاد و هفتمین پرواز موشک دلتا از سال ۱۹۶۰ و نود و پنجمین و آخرین پرتاب انجام شده از پایگاه فضایی وندنبرگ بود.

در خاتمه گفتنی است ماهواره های جاسوسی فوق، داده های اطلاعاتی حساسی را را در اختیار سیاست گذاران، جامعه اطلاعاتی و وزارت دفاع ایالات متحده آمریکا قرار می دهند.

مترجم: رضوان خندان
منبع: financialexpress

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فناوری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


کلید سعادت