ابتکارات بچه‌های مسجد امام حسن مجتبی(ع) در صرفه‌جویی انرژی و رسیدگی به محرومان


ابتکارات بچه‌های مسجد امام حسن مجتبی(ع) در صرفه‌جویی انرژی و رسیدگی به محرومان

کانون فرهنگی هنری «ضحی» در جوار مسجد امام حسن مجتبی(ع) از کانون‌های مساجد فعال در شهرستان بروجن است و خدمت به محرومان، ساخت و تعمیر منزل اقشار بی‌بضاعت و ارائه خدمات اجتماعی به اهالی از فعالیت‌های آن به شمار می‌رود.

به گزارش خبرنگار گروه مسجد و کانون های مساجد خبرگزاری شبستان، کانون فرهنگی هنری «ضحی» در جوار مسجد امام حسن مجتبی(ع) شهرستان بروجن استان چهارمحال و بختیاری از کانون های مساجد فعال این استان است که از سال ۱۳۸۶ با مجوز رسمی ستاد فهمای این استان تاسیس شده است.

«محمدرضا براتی» در گفت و گو با خبرنگار گروه مسجد و کانون های مساجد خبرگزاری شبستان با اشاره به رویکردها و برنامه های کانون ضحی مسجد امام حسن مجتبی(ع) شهرستان بروجن، اظهار کرد: یکی از برنامه های مورد توجه در این مسجد که به همت اعضای کانون فرهنگی هنری ضحی انجام می شود، طرح کمک رسانی به محرومان و تامین مایحتاج ضروری آنها است، یکی از اهداف ما با اجرای این طرح دستگیری از محرومان و مشارکت دادن مردم و خیران در کمک به همنوع و لبیک به تاکیدات مقام معظم رهبری در این زمینه است.

رابط کانون فرهنگی هنری ضحی کمک به ساخت و تعمیر منزل محرومین در مناطق روستایی توسط اعضای کانون را یکی از رویکردهای بچه های مسجد معرفی و تصریح کرد: با توجه به اینکه کانون فرهنگی هنری ضحی مسجد امام حسن مجتبی(ع) بروجن با موکب جهادی حضرت قاسم بن الحسن(ع) و پایگاه مقاومت بسیج امام حسن مجتبی(ع) همکاری مستقیم دارد، به همین جهت اعضای این کانون در زمینه های مختلف فنی و ساختمانی مهارت های لازم دارند، به همین جهت برای تعدادی از افراد نیازمند حاشیه ای و روستایی اقدام به ساخت منزل نیز کردند. ضمن اینکه اعضای این کانون در بحث نقاشی تعدادی از مدارس و آماده سازی آنها برای شروع سال تحصیلی مشارکت داشته اند.

ابتکارات بچه‌های مسجد امام حسن مجتبی(ع) در صرفه‌جویی انرژی و رسیدگی به محرومان

براتی با اشاره به خدمت رسانی اعضای این کانون به اقشار محروم بیان کرد: با همکاری هیئت قاسم بن الحسن(ع) در دوران کرونا ۱۰ هزار بسته غذایی و ۵ هزار پرس غذای گرم نیز میان اقشار محروم توزیع گردید، ضمن اینکه ۲۰ راس گوسفند و گاو در یک سال گذشته به همت فعالین این کانون و خیرین ذبح و گوشت آن بین خانواده های آسیب دیده از کرونا نیز در چند مرحله توزیع شده است. ضمن اینکه در مناسبت هایی همچون محرم طبخ و توزیع غذای نذری به همت این مسجد انجام می شود.

وی از برگزاری کلاس هایی برای ترک اعتیاد معتادان خبر داد و گفت: برگزاری مسابقات نقاشی، کتابخوانی، معرفی کتاب، برگزاری حلقه های قرآنی و بصیرتی، برپایی نمایشگاه و کارگاه نماز، تهیه فیلم، برپایی نمایشگاه دفاع مقدس، تجلیل از فعالان مسجد به همراه والدینشان بخش دیگری از فعالیت های این کانون است.

ابتکارات بچه‌های مسجد امام حسن مجتبی(ع) در صرفه‌جویی انرژی و رسیدگی به محرومان

وی در ادامه ابراز کرد: با توجه به اینکه کانون فرهنگی هنری ضحی دارای تعدادی سوییت، حمام و سرویس بهداشتی و اتاق مجزا به مساحت ۶۰ متر مربع با گنجایش حدود ۱۰ نفر و مجهز به کولر، بخاری است و ۱۰ اتاق مجهز دارد، به همین جهت کانون هایی که قصد برگزاری اردوی گروهی برای اعضای کانونشان را دارند، می توانند از این ظرفیت استفاده کنند چراکه این سوییت به اماکن گردشگری و بازار نیز دسترسی دارد.

رابط کانون فرهنگی هنری ضحی ایجاد کسب و کار و درآمد فرهنگی برای بچه های مسجد را از دیگر فعالیت های این کانون مسجدی برشمرد و گفت: با همکاری خیران اقدام به راه اندازی پنل های خورشیدی کرده ایم، که از این طریق توانستیم ضمن ایجاد اشتغال، زمینه ایجاد صرفه جویی در مصرف برق را نیز فراهم کنیم.

ابتکارات بچه‌های مسجد امام حسن مجتبی(ع) در صرفه‌جویی انرژی و رسیدگی به محرومان

رابط کانون فرهنگی هنری ضحی با اشاره به رویکردهای کارآفرینی در مسجد امام حسن مجتبی(ع) تاکید کرد: فعالان این کانون با اختصاص فضایی اقدام به پرورش طیور و با ایجاد رستوران و آشپزخانه در مجاور مسجد اقدام به کسب در آمد و اشتغال زایی کرده اند.

زمانی با اشاره به برنامه های آموزشی کانون خاطرنشان کرد: اعضای کانون در دوره آموزشی مادران قرآنی، دوره آموزشی آشنایی با هنرهای تجسمی، آشنایی با هنرهای ادبی، آشنایی با فن آوری اطلاعات، دوره آموزشی آشنایی با کارآفرینی و دوره آموزشی تفسیر جزء هفتم قرآن کریم حضوری فعال داشته و موفق به گذراندن این دوره های آموزشی شده اند. یکی دیگر از برنامه هایی که در این کانون پیگیری شده، معرفی نهج البلاغه در قالب «شنبه های با کتاب» است که با استقبال مخاطبان روبرو شد.

پایان پیام/40

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه مساجد و کانونها

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


کلمات پانتومیم | 350 سوژه سخت ،راحت ،خنده دار +150ضرب المثل