افشای پاسخ احتمالی غرب به حمله هسته ای روسیه به اوکراین


افشای پاسخ احتمالی غرب به  حمله هسته ای  روسیه به اوکراین

نشریه فایننشال تایمز از پاسخ احتمالی غرب به "حمله هسته ای" روسیه به اوکراین، خبرهایی را منتشر کرد.

به گزارش اسپوتنیک، روزنامه فایننشال تایمز نوشت؛ متحدان غربی کی‌یف برنامه‌هایی را برای پاسخ به احتمال فرضی استفاده روسیه از سلاح‌های هسته‌ای در جریان عملیات ویژه در اوکراین، از جمله یک عملیات نظامی، طراحی کردند.
این روزنامه می نویسد: دو مقام غربی گفته اند بعید است که حمله هسته ای به اوکراین منجر به اقدامات مشابه شود. در عوض، اقدامات تلافی جویانه کشورهای غربی با استفاده از سلاح های متعارف برای مجازات روسیه را تحریک خواهد کرد.
به گفته یکی از مخاطبان این نشریه، غرب و مسکو درک متفاوتی از "خطوط قرمز" در خصوص وضعیت فعلی ایجاد کرده اند.
سه منبع این روزنامه خبر دادند که اعضای ناتو به طور خصوصی موضع خود را به مسکو اعلام کردند و میزان پاسخ به استفاده روسیه از تسلیحات هسته ای را توصیف کردند. به نظر آنها تهدید به انتقام بهترین عامل بازدارنده خواهد بود.
ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه خطاب به روس‌ها گفت که غرب در سیاست ضد روسی خود و همچنین تهدیدهای دائمی خود علیه این کشور از مرز عبور کرده است. همانطور که رئیس جمهور روسیه تاکید کرد اکنون از باج خواهی هسته ای استفاده می شود. وی در عین حال یادآور شد که روسیه در برخی اجزاء از تجهیزات نظامی خارجی پیشی گرفته است و به کسانی که تلاش می کنند با سلاح های هسته ای تهدید کنند هشدار داد که "وزش باد می تواند به سمت آنها بچرخد."
پیش از این، سرگئی لاوروف، وزیر امور خارجه روسیه، توجه را به خطرات "بسیار قابل توجه" جنگ هسته ای جلب کرده بود، اما در عین حال تأکید کرد که موضع اصولی مسکو این است که چنین سلاح هایی نباید استفاده شوند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


رابطه جنسی زیر دوش آب در حمام با همسر خوب است یا بد؟