افت روزانه بورس / شاخص دوباره صعودی می‌شود؟


افت روزانه بورس / شاخص دوباره صعودی می‌شود؟

روند نزولی بورس همچنان ادامه‌ دارد و شاخص در آستانه کانال یک میلیون و ۲۰۰ هزار واحدی قرار گرفته است. آیا شاخص کل تغییر مسیر می‌دهد؟

به گزارش تجارت‌نیوز، تداوم روزهای نزولی بورس همچنان ادامه دارد، شاخص‌ها و قیمت‌ها همچنان به صورت ساعتی و روزانه کاهش می‌یابند. عدم نتیجه‌گیری در مذاکرات برجام، افت اغلب بازارهای جهانی و کامودیتی‌ها، افزایش قیمت دلار در بازار آزاد و مشخص نبودن پارامترهای اقتصادی و عوامل این چنینی باعث می‌شود که شاهد افت روزهای ناگوار و نزول بازار سرمایه باشیم.

کارشناسان می‌گویند که شاخص اغلب حمایت‌های تکنیکالی خود را از دست داده و با کاهش تقاضا حمایت نیز پاسخگو نخواهد بود و در نهایت شاخص سقوط می‌کند.

از سوی دیگر برخی از تحلیلگر بازار سرمایه عقیده دارند که گزارش‌های شش ماهه می‌تواند روند بورس را تغییر دهد و معاملات را صعودی کند. اما نبود نقدینگی رشد بازار را کمی غیر قابل تصور کرده است، یعنی حتی اگر گزارش‌های شش ماهه نیز مطلوب باشد در صورت نبود پول امید به رشد بازار سهام نیست.

سیگنال مثبت به بورس

امروز چهارمین روز از مهر ماه است و گزرش‌های ماهانه و صورت مالی‌های شش ماهه شرکت‌ها به آرامی در حال انتشار هستند. تا به امروز تنها چند شرکت صورت مالی خود را منتشر کردند که با توجه به وضعیت موجود صورت مالی‌های خوبی داشتند.

البته با توجه به شرایط سخت تولید، افت بازارهای جهانی و به واسطه آن کاهش قیمت برخی از محصولات انتظار می‌رود برخی از شرکت‌ها صورت مالی منفی داشته باشند. با روشن شدن وضعیت بنیادی و چشم‌انداز آینده، این صورت مالی‌ها می‌تواند تا حد زیادی به بهبود شرایط بازار کمک کند و احتمالا در هفته‌های آینده شاهد معاملات اندک مثبت در بازار سرمایه باشیم.

تعیین تکلیف مذاکرات برجام نیز یک سیگنال مثبت برای بازار سرمایه محسوب می‌شود. بورس تنها منتظر نتیجه است و توافق می‌تواند شاخص، قیمت‌ها و به نوعی تمام سهام بازار را به صورت واقعی صعودی کند. در صورت عدم توافق بورس به صورت تورمی رشد خواهد کرد و از این رشد تورمی سهامداران در بلند مدت زیان می‌کنند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اقتصادی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


یک نشانه مهم زوال عقل در سالمندان