قیمت نفت برنت دریای شمال کاهش یافت


قیمت نفت برنت دریای شمال کاهش یافت

قیمت هر بشکه نفت برنت دریای شمال امروز با ۵۶ سنت معادل ۰.۶۵ درصد کاهش به ۸۵ دلار و ۵۹ سنت رسید.

به‌گزارش اقتصادآنلاین به نقل از تسنیم، بالا رفتن ارزش دلار و ترس از رکود اقتصاد دنیا و کاهش تقاضا برای سوخت به‌دنبال افزایش نرخ بهره بانک‌های مرکزی در سراسر جهان قیمت نفت را به پایین‌ترین رقم طی 8 ماه گذشته رسانده است.

شاخص دلار به بالاترین رقم طی 20 سال گذشته رسیده و مانع افزایش قیمت نفت می‌شود.

قیمت هر بشکه نفت برنت دریای شمال امروز با 56 سنت معادل 0.65 درصد کاهش به 85 دلار و 59 سنت رسید. نفت وست تگزاس اینترمدیت آمریکا هم با 36 سنت معادل 0.46 درصد کاهش، 78 دلار و 38 سنت معامله می‌شود.

تحلیلگران عقیده دارند در شرایطی که روسیه ارتش خود را برای جنگ با اوکراین تقویت می‌کند و تحریم‌های اتحادیه اروپا علیه نفت این کشور در ماه دسامبر اجرایی می‌شود، قیمت نفت افزایش خواهد یافت.

با توجه به سقوط قیمت نفت، تمام توجه بازار به سازمان کشورهای صادرکننده نفت و متحدانش در ائتلاف اوپک پلاس و تصمیم‌گیری آن‌ها در اجلاس پنجم اکتبر جلب شده‌است. این گروه در آخرین اجلاس خود برای کاهش تولید به توافق رسیده بود.

وزیر نفت نیجریه گفت اوپک احتمالاً تولید خود را پایین می‌آورد، چون سطح قیمت فعلی نفت به بودجه برخی از اعضا آسیب رسانده‌است.

اما با توجه به این‌که این ائتلاف در حال حاضر پائین‌تر از سهمیه خود تولید می‌کند، هر گونه تصمیم‌گیری احتمالی برای کاهش تولید تاثیر چندانی بر میزان عرضه آن‌ها نخواهد گذاشت و قیمت نفت را تحت تاثیر قرار نمی‌دهد.

ائتلاف اوپک پلاس در ماه گذشته 3.5 میلیون بشکه در روز با هدف تولید خود فاصله داشت.

منبع: تسنیم

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


عکس پروفایل شهادت امام علی علیه السلام