ایجاد شعب ویژه رسیدگی به جرایم علیه امنیت عمومی در استان تهران


ایجاد شعب ویژه رسیدگی به جرایم علیه امنیت عمومی در استان تهران

تهران- رئیس کل دادگستری استان تهران از استقرار شعب ویژه رسیدگی به جرایم علیه امنیت عمومی در دادسرای عمومی و انقلاب تهران، دادگاه انقلاب و دادگاه تجدیدنظر خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر، علی القاصی صبح دوشنبه در جمع خبرنگاران امنیت عمومی و روانی شهروندان را خط قرمز دستگاه قضائی توصیف کرد و در عین حال اظهار داشت: دستگاه قضائی همان‌گونه که در برخورد با سارقان به‌عنف و مسلح با قاطعیت و بدون اغماض در صحنه حاضر شد، در برخورد با عوامل ایجاد ناامنی در جامعه، عناصر اصلی اغتشاشات و ایادی بیگانگان قاطعانه و به‌جد در میدان عمل حضور دارد.

وی افزود: در همین راستا به تمامی رؤسای دادگستری‌ها، دادستان‌ها و مدیران واحدهای قضائی حسب دستور ریاست معزز قوه قضائیه تاکید شد تا با حضور مؤثر و میدانی خود، از بازداشتگاه‌هایی که عناصر اغتشاشات اخیر در آن‌ها نگهداری می‌شوند، بازدید به عمل آورند و به صورت کامل در جریان کم و کیف روند رسیدگی به پرونده این افراد قرار گیرند.

القاصی امنیت روانی شهروندان را یکی از مصادیق امنیت عمومی ذکر کرد و اظهار داشت: با توجه به اینکه بستر فراهم‌سازی بسیاری از اغتشاشات و ناآرامی‌های اخیر، طرح ادعاهای کذب و دروغین از سوی برخی اشخاص صاحب تریبون در فضای مجازی بوده است، در همین راستا به مسئولان واحدهای قضائی مرتبط با این حوزه و ضابطین تاکید مؤکد شده تا اقدامات لازم در جهت شناسایی و برخورد با عناصر کلیدی و دخیل در برهم زدن آرامش روانی جامعه در بستر فضای مجازی انجام شود.

رئیس کل دادگستری استان تهران در بخش پایانی سخنان خود تاکید کرد: دستگاه قضائی با حفظ استقلال و ایجاد تمایز میان اعتراض و اغتشاش، به‌منظور صیانت از امنیت شهروندان در ابعاد مختلف آن با جدیت و قاطعیت در کنار سایر عناصر حافظ امنیت از جمله نیروهای امنیتی و انتظامی خواهد بود و با اغتشاش‌گران هیچ‌گونه تسامحی نخواهد کرد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه تهران

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انشا در مورد امید به زندگی ؛ چندین انشا ادبی و زیبا امید به زندگی