تبادل پیام میان ایران و آمریکا از چه طریقی انجام می شود؟


تبادل پیام میان ایران و آمریکا از چه طریقی انجام می شود؟

امیرعبداللهیان در بخشی از گفت‌وگوهایش با فیصل مقداد در حاشیه مجمع عمومی، درباره روند مذاکرات هسته‌ای گفت: تبادل پیام‌ها بین آمریکا و ایران از طریق برخی وزرای خارجه و هماهنگ‌کننده اروپا در حال انجام است.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از خبرآنلاین، در ملاقات «فیصل مقداد» وزیر امور خارجه سوریه و حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در حاشیه نشست مجمع عمومی سازمان ملل در نیویورک، درباره موضوعات مورد اهتمام مشترک در عرصه دوجانبه و برخی مسائل منطقه‌ای و بین‌المللی گفت‌وگو و تبادل‌نظر شد.

حسین امیرعبداللهیان با رد هرگونه مداخله خارجی در امور سوریه و اقدامات ثبات‌زدا در منطقه غرب آسیا، خاطرنشان کرد: همکاری‌های مشترک دو کشور در سال های گذشته در جهت مبارزه با تروریسم و افراط گرایی و همزمان بهره‌گیری از فرمت کشورهای ضامن روند آستانه، باعث بازگشت سریع‌تر صلح و آرامش به سوریه شد.

رئیس دستگاه دیپلماسی کشورمان در بخش دیگری از گفت‌وگوهایش با فیصل مقداد در حاشیه مجمع عمومی، درباره روند مذاکرات هسته‌ای گفت: تبادل پیام‌ها بین آمریکا و ایران از طریق برخی وزرای خارجه و هماهنگ‌کننده اروپا در حال انجام است. ایران با اتخاذ رویکردی منطقی مسیر دیپلماسی را پیگیری می‌کند و بر توافقی پایدار و دارای تضمین برخورداری از منافع اقتصادی آن، تاکید دارد.

فیصل مقداد، وزیر امور خارجه سوریه نیز ضمن قدردانی از نقش مهم ایران در کمک به برقراری صلح و امنیت در منطقه و مقابله موثر با تروریسم، اظهار کرد: همکاری‌ها میان تهران - دمشق در دو سطح منطقه‌ای و بین‌المللی به بهترین شکل ادامه دارد.

وی افزود: دمشق در شرایط جاری بر همکاری‌های اقتصادی و تجاری مشترک به‌منظور مقابله با آثار مخرب اقدامات غیرقانونی و قهری غرب علیه مردم سوریه، تاکید دارد.

تحولات منطقه‌ای از جمله ابتکارات سیاسی برخی کشورهای عربی برای بازگشت سوریه به اتحادیه عرب، اوضاع فلسطین و تحولات بین‌المللی از جمله اوکراین از دیگر محورهای گفت‌وگوهای وزرای خارجه جمهوری اسلامی ایران و سوریه در این دیدار بود.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اقتصادی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


چرا انسان های مدرن جایگزین نئاندرتال‌ها شدند؟