فرهنگ جهاد مقاومت در دانشگاه ها باید تبیین شود


 فرهنگ جهاد مقاومت در دانشگاه ها باید تبیین شود

زلفی گل گفت: جمهوری اسلامی امروز پرچمدار حمایت از مظلومان جهان است و فرهنگ مقاومت را در جهان توسعه می دهد.

به گزارش خبرگزاری شبستان،مراسم افتتاحیه هفتمین اجلاسیه بین المللی مجاهدان در غربت و برگزاری همایش تضاد گفتمان مقاومت و نظام سلطه جهانی دوم مهرماه با حضور جمعی از مسئولان لشگری و کشوری در دانشگاه علم و صنعت آغاز شد.

در ابتدای همایش تضاد گفتمان مقاومت و نظام سلطه جهانی، حجت الاسلام و المسلمین رستمی رئیس نهاد نمایندگی ولی فقیه در کشور گفت: امروز افتخار بزرگی در کشور ما است که رویداد جبهه مقاومت و افتتاحیه آن در یکی از بهترین و بزرگترین مراکز علمی کشور در حال انجام است .

وی در ادامه با اشاره به اینکه دانشجویان و نخبگان ما همیشه همراه با جریان های فرهنگی و مقاومت بودند این را نیز از دستاوردهای نظام جمهوری اسلامی ایران دانست .

در ادامه، محمدعلی زلفی گل وزیر علوم تحقیقات و فناوری گفت: جمهوری اسلامی امروز پرچمدار حمایت از مظلومان جهان است و فرهنگ مقاومت را در جهان توسعه می دهد.

وی بیان کرد: دفاع از حق به مرزهای جغرافیایی محسوب نمی شود زیرا اعتقاد داریم امام زمان با ظهور خود حاکمیت جهان را در دست می‌گیرد و عدالت در جهان را برپا می کند. ما نمی‌توانیم نسبت به مستضعفین و مسلمانان تحت سلطه به کشورهای دیگر بی تفاوت باشیم و با اشاره به ۱۱۰ شهید دانشگاه علم و صنعت دوران دفاع مقدس تاکید کردکه باید در برابر تهاجم فرهنگی دشمن به دنیای سلطه و فرهنگی غنی خود مقابله کنیم و فعالیت های فرهنگی در دانشگاه‌ها باید بیشتر و با برنامه ریزی بهتری اجرا شود .

وزیر علوم همچنین گفت: حداقل دو واحد درسی باید برای گفتمان مقاومت در دانشگاه ها تبیین شود و وظایف مسئولین را در عملی کردن این پیشنهاد وزیر دوچندان کرده است.

بعد از سخنان وزیر علوم دکتر حسین اکبری پیام مشاور عالی مقام معظم رهبری، پیام دکتر علی اکبر ولایتی را قرائت کرد که در این پیام آمده است: «دین اسلام به این مجاهدت ها زنده است وبا این مجاهدت ها شکل گرفته و جهانگیر شده و امروز حرف اول رادرجهان می زند. به لطف الهی امروز ما مشاهده می کنیم که یک جبهه مقاومت مقتدر حول جمهوری اسلامی شکل گرفته است واز یمن تا عراق لبنان و سوریه و فلسطین دارند کاری می کنند کارستان. یکی از برکات جمهوری اسلامی ایران به رهبری حضرت آیت‌الله العظمی خامنه ای حمایت از جبهه مقاومت است.بعد از قرائت پیام مشاور عالی مقام معظم رهبری دکتر شجاعی فرد دبیر علمی رویداد به این نکته اشاره کرد که همایش تضاد مقاومت و گفتمان نظام سلطه جهانی برنامه علمی هفتمین اجلاسیه بین المللی مجاهدان در غربت بود،که امروز مقالات برگزیده پس از مراسم افتتاحیه برای عموم عرضه می شود.»

سرلشگر سید یحیی صفوی نیز با اشاره به حضور جمع کثیری از مهمانان خارجی در این اجلاسیه گفت: مقاومت باعث پیوند و جریان های ولایی در سطح جهان است و حول محور اهل بیت علیهم السلام همه جمع شده اند آن کسانی که در جریان مقاومت حضور دارند همه از محبان اهل بیت علیهم السلام هستند و کسانی که در مقابل هستند از داعش و نیروهای سلفی هستند .

در این مراسم، جمع کثیری از مسئولین، نمایندگان مجلس شورای اسلامی روسای دانشگاه‌های کشور و فرماندهان گروه جهادی و سفرا حضور داشتند.

هفتمین اجلاسیه بین المللی مجاهدان در غربت ۴مهر در دانشگاه دامغان به کار خود خاتمه می دهد.

پایان پیام/31

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فرهنگی و هنری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


نیست