برخورد عمدی کاوشگر ناسا به یک سیارک تا ساعاتی دیگر


برخورد عمدی کاوشگر ناسا به یک سیارک تا ساعاتی دیگر

رسانه‌های خبری از آماده شدن کاوشگر ناسا برای برخورد عمدی با یک سیارک خبر می‌دهند.

سرویس جهانی بی بی سی گزارش داد تا ساعاتی دیگر قرار است آژانس فضایی آمریکا (ناسا) یک کاوشگر خود را به یک سیارک بکوبد.

بر اساس این گزارش، این مأموریت ناسا که «ماموریت دارت» نام دارد، برای این است که مشخص شود متوقف ساختن و بازداشتن یک صخره فضایی از برخورد با کره زمین تا چه میزانی دشوار خواهد بود. قرار است این رویداد در ۱۱ میلیون کیلومتری و بر روی سیارک هدفی به نام «دیمورفوس» (Dimorphos) صورت پذیرد.

طبق گفته ناسا، این صخره فضایی اکنون در مسیر برخورد با زمین نیست و قرار هم نیست به شکلی تصادفی برای آزمایش به مسیر زمین وارد شود. قرار است این ماموریت در ساعت ۲۳:۱۴ دوشنبه شب به وقت گرینویچ (بامداد سه شنبه به وقت تهران) انجام پذیرد. همچنین تلسکوپ‌های فضایی، از جمله تلسکوپ جیمز وب نیز این رویداد را رصد خواهند کرد.

بر پایه این گزارش، ما شاید بار‌ها در فیلم‌های هالیوودی دیده باشیم فضانوردانی شجاع چطور تلاش می‌کنند تا سیاره زمین را نجات دهند؛ اما مسأله اینجاست که چطور می‌توان کره زمین را از برخورد مُهلک با یک سیارک نجات داد. این، همان چیزی است که قرار است تا ناسا با این آزمایش خود دریابد و قرار است تا برای یافتن آن، این کاوشگر را به این سیارک بکوبد.

برداشت کنونی در حال حاضر این است که تنها نیاز است تا شتاب این سیارک به میزان اندکی تغییر داده شود تا مسیر آن نیز تغییر کند. قرار است مأموریت دارت ناسا این تئوری را با پهنه برخوردی معادل ۱۶۰ متر و سرعت بیش از ۲۰ هزرا کیلومتر بر ساعت مورد بررسی قرار دهد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فناوری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تصاویر جنجالی ترانه علیدوستی روی تخت بیمارستان پس از انتشار خبر بیماری + عکس