بازگشت آلمان به دوران هیزم‌سوزی برای گرم کردن منازل


با وقوع بحران انرژی در کشورهای اروپایی، آلمان برای گرم کردن منازل از هیزم استفاده می‌کند به این دلیل قیمت آن 86 درصد افزایش یافته است.

به گزارش خبرنگار اقتصاد بین‌الملل خبرگزاری فارس به نقل از راشاتودی، اداره آمار فدرال آلمان اعلام کرد که قیمت هیزم و چوب در آلمان در ماه آگوست در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته 85.7 درصد افزایش یافته است. این آمارها نشان می‌دهد که قیمت هیزم بسیار سریع‌تر از میانگین تورم در این کشور افزایش می‌یابد.

بازگشت آلمان به دوران هیزم‌سوزی برای گرم کردن منازل

این آمارها بیان می‌کند: قیمت متوسط هیزم در این کشور عمدتا به دلیل تقاضا افزایش یافته علاوه بر آن هزینه‌های حمل برای صنایع نیز جهش داشته است. این آمارها همچنین تایید می‌کند که بسیاری از مردم در آلمان به دوران عصر هیزم‌سوزی در منازل به عنوان جایگزین مصرف گاز برگشته‌اند و افزایش قیمت انرژی باعث این کار شده است.

آلمان به عنوان بزرگ‌ترین اقتصاد اتحادیه اروپا در حال حاضر با بحران انرژی دست و پنجه نرم می‌کند، از سوی دیگر صادرات گاز روسیه به این کشور هم کاهش یافته است.

ماه گذشته برلین از اقداماتی برای کاهش مصرف گاز به ویژه برای روزهای سرد زمستان آتی پرده برداشت. این اقدامات شامل کاهش دمای منازل، ادارات و محیط‌های عمومی بود که البته بیمارستان‌ها و موسسات اجتماعی از این مسئله مستثنی بودند. قرار بود که دما در این محیط‌ها بین 19 تا 20 درجه تنظیم شود.

علاوه بر آن بسیاری از مشاغل و حتی خرده‌فروشی‌ها نیز در این کاهش مصرف انرژی باید مشارکت می‌داشتند.

بر اساس این گزارش افزایش‌های قیمت انرژی به مشاغل آسیب وارد کرده و خانواده‌ها را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ در تنگنا قرار داده است. کشورهای دیگر اروپایی هم اقدامات مشابهی را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ برای مقابله با بحران انرژی در پیش گرفته‌اند که خاموش کردن روشنایی بیرون ساختمان و نیز کاهش درجه حرارت سیستم‌های گرمایی در داخل منازل از جمله آنها است.

پایان پیام/

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اقتصادی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود کتاب کار دیکته شب اول ابتدایی - کتاب گاج