اینترپل به دنبال بنیان گذار فراری لونا


اینترپل به دنبال بنیان گذار فراری لونا

بنا بر گزارش ها، اینترپل یک "اعلان قرمز" به مجریان قانون در سراسر جهان برای دستگیری دو کووان، بنیان گذار ارز دیجیتال ترا صادر کرده است. دادستان های کره جنوبی در سئول روز دوشنبه به بلومبرگ گفتند که سازمان پلیس بین المللی این اخطار را در پاسخ به اتهاماتی که دو کووان در کره جنوبی در رابطه با فروپاشی اکوسیستم ترا با آن مواجه است، صادر کرده است.

اقتصادآنلاین - حسین عسکری؛ بر اساس گزارش‌های منتشر شده، دادستان های کره جنوبی در تاریخ 19 سپتامبر از اینترپل خواستند تا "اعلان قرمز" برای دو کووان صادر کند.

طبق داده های وب‌سایت اینترپل، اعلان قرمز «درخواستی از مجریان قانون در سراسر جهان برای یافتن و دستگیری موقت فردی است که در انتظار استرداد، تسلیم یا اقدامات قانونی مشابه است».

این اتفاق کمتر از دو هفته پس از آن صورت می‌گیرد که مقامات کره جنوبی حکم بازداشت دو کووان و پنج تن دیگر از شرکای وی را به اتهام نقض قوانین بازار سرمایه این کشور صادر کردند.

قبلاً گمان می‌رفت که دو کووان در سنگاپور زندگی می‌کرده، اما مقامات محلی در 17 سپتامبر گفتند که او در این کشور نبوده و دو کووان ساعاتی بعد گفت که او به دنبال فرار نیست، اگرچه مکان خود را فاش نکرد.

اکوسیستم ترا که یکی از بنیان گذاران آن دو کووان بود، پس از اینکه استیبل کوین الگوریتمی TerraUSD (UST) و سپس ارز دیجیتال لونا LUNA در ماه می تمام ارزش خود را از دست داد و باعث انحلال میلیاردها دلار در بازار ارزهای دیجیتال شدند، سقوط کرد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انواع فونت و متن بسم الله الرحمن الرحیم برای بیو اینستا