قول رئیس جمهور برای تامین زیرساخت‌های لازم برای زائران در مشهد


قول رئیس جمهور برای تامین زیرساخت‌های لازم برای زائران در مشهد

مشهد ـ رئیس کمیسیون اصل ۹۰ مجلس شورای اسلامی گفت: رئیس جمهور قول دادند که موضوع امکانات و زیرساخت‌هایی که برای زائران در مشهد لازم است را فراهم کنند.

به گزارش خبرگزاری مهر، حجت‌الاسلام نصرالله پژمان‌فر در حاشیه بازدید از قرارگاه خدمت‌رسانی به زائران در دهه آخر صفر با اشاره به ابعاد جسمانی و معنوی انسان‌ها و ضرورت تأمین آرامش اظهار کرد: زمانی که به دنبال آرامش هستیم زیارت معنا پیدا می‌کند، زیارت مسیری است برای رسیدن به آرامش پایدار و مستمر که تا لحظه‌ای که انسان در دنیا زندگی می‌کند، می‌تواند این آرامش را برای او حفظ کند.

وی افزود: به برکت وجود حضرت علی بن موسی الرضا (ع) در ایران اسلامی وظیفه داریم اقداماتی را انجام دهیم؛ حاکمیت برای سیاحت وظایفی را باید انجام دهد، اما موضوع سفر به مشهد متفاوت است چون زیارت، رسیدن به قله آرامش است.

حجت الاسلام پژمانفر اضافه کرد: ما در قانون برنامه پنجم توسعه کشور این موضوع را مد نظر قرار دادیم و با توجه به اینکه در آن زمان جمعیت کشور ۷۵ میلیون نفر بود، حضور ۲۵ میلیون زائر را پیش‌بینی‌کردیم؛ به این معنی که هر ایرانی هر سال یک نوبت برای زیارت به مشهد سفر کند.

وی تاکید کرد: ما نیز وظیفه داریم شرایط سفر زیارتی به مشهد را برای همه اقشار فراهم کنیم، به گونه‌ای که فقیر و غنی همه بتوانند به مشهد سفر کنند و از فضای معنوی مشهد بهره‌مند شوند و بتوانند از زیارت بهره‌برداری خود را داشته باشند.

رئیس کمیسیون اصل ۹۰ مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه مشهد به امکانات و زیرساخت‌هایی نیاز دارد که فضای زیارت همراه با آرامش را برای زائران فراهم کند، تصریح کرد: موضوع ایجاد اقامتگاه‌های ارزان قیمت نیز برای این است که زائر از اقصی نقاط دنیا از زیارت بهره‌مند شود.

وی تاکید کرد: از زیرساخت‌هایی که برای زائران فراهم می‌شود، مشهدی‌ها استفاده نمی‌کنند و اگر افزایش اعتبارات و تأمین زیرساخت‌های زائرپذیری را درخواست داریم برای این است که زائران را بهتر میزبانی و خدمات بهتری به زائران ارائه کنیم.

حجت الاسلام پژمانفر با اشاره به اختصاص بودجه زیارت به مشهد گفت: در سال ۱۳۹۱ که اختصاص بودجه زیارت به مشهد مصوب شد دولت تصمیم گرفت طی ۵ سال، سالانه ۲۰۰ میلیارد تومان به مشهد اختصاص دهد که متأسفانه این رقم پرداخت نشد و نتوانستیم با مبالغ پرداختی دولت زیرساخت‌های لازم را تأمین کنیم.

وی با بیان اینکه در حال حاضر نیز پیگیر تأمین بودجه برای ایجاد زیرساخت‌های خدمت‌رسانی به زائران هستیم، افزود: صحبت‌های مفصلی در این زمینه صورت گرفته و آقای رئیسی نیز قول داده‌اند که موضوع امکانات و زیرساخت‌هایی که برای زائران در مشهد لازم است را فراهم کنند.

زیارت یک موضوع بین‌المللی است

بر اساس گزارش روابط‌عمومی اداره‌کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان رضوی، پژمانفر تاکید کرد: زیارت موضوع ملی نیست بلکه موضوعی بین‌المللی است، مشهد مقصد پروازهای رفت و برگشت بین‌المللی است و زائران زیادی ۵ نوبت به مشهد آمده‌اند و سفر به ایران را به آمدن به مشهد تجربه کرده‌اند که نشان می‌دهد به مشهد نگاه بین‌الملی باید داشت و باید زیرساخت‌ها برای حضور همه اقشار به نحو کامل فراهم شود که ما در مجلس این موضوع را پیگیری می‌کنیم تا امکانات به شکلی وسیع برای زائران فراهم شود.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خراسان رضوی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


پست عجیب یکتا ناصر پس از جشن تولد شوهرش منوچهر هادی + ع کس