احتمال استیضاح بایدن


احتمال استیضاح بایدن

نماینده جمهوری‌خواه مجلس نمایندگان آمریکا گفت هم‌حزبی‌های وی در صورتی که کنترل کنگره در انتخابات میان‌دوره‌ای را پس بگیرند، برای استیضاح بایدن تحت فشار قرار خواهند گرفت.

احتمال استیضاح بایدن

به گزارش راهبرد معاصر، «نانسی مِیس» عضو مجلس نمایندگان آمریکا گفت که قانونگذران جمهوری‌خواه برای برکناری جو بایدن در صورت بازپسگیری کنترل بر کنگره، تحت فشار قرار خواهند گرفت.

این نماینده جمهوری‌خواه مدعی شد هم‌حزبی‌های وی در صورتی که حزبشان کنترل کنگره در انتخابات میان دوره‌ای کنگره در ماه نوامبر را پس بگیرد، برای استیضاح بایدن تحت فشار خواهند بود.

نماینده کارولینای جنوبی در مصاحبه یکشنبه با شبکه «ان‌بی‌سی نیوز» افزود: معتقدم فشار زیادی بر جمهوری‌خواهان برای این رای خواهد بود. فکر می‌کنم این چیزی است که برخی در نظر دارند.

میس خود را محافظه‌کاری که با دموکرات‌ها کار می‌کند، توصیف کرده و فرصت حفظ کرسی‌ خود را در کنگره بعد از پیروزی در انتخابات مقدماتی در مقابل رقیبی که دونالد ترامپ از آن حمایت می‌کرد، دارد. او با تایید پیروی بایدن در انتخابات ۲۰۲۰ و انتقاد از ترامپ به دلیل حمله مرگبار به کنگره، خشم حامیان رئیس‌جمهور سابق آمریکا را برانگیخت. با این حال، وی زمانی که دموکرات‌ها در ژانویه ۲۰۲۱ برای بار دوم ترامپ را استیضاح کردند، به آن رای منفی داد.

او در خصوص هر گونه پرونده استیضاح بایدن گفت: می‌خواهم ببینم که آن لایحه چگونه تنظیم شده است. چه چیزی در آن وجود دارد. چه شواهدی وجود دارد. معمولاً بر اساس قانون اساسی رای می‌دهم، صرف نظر از این که چه کسی در قدرت است. می‌خواهم کار درست را برای مدت طولانی انجام دهم زیرا این فقط مربوط به امروز، فردا و انتخابات امسال نیست، درباره آینده دموکراسی است.

به گزارش راشا تودی، جمهوری‌خواهان تاکنون با علم به این که نمی‌توانند در مجلس نمایندگان تحت کنترل دموکرات‌ها رای‌گیری را پیش ببرند، دو پرونده استیضاح علیه بایدن را از جمله یکی در ماه میلادی جاری، تنظیم کردند.

چهار قانونگذار جمهوری‌خواه در پرونده استیضاح جدیدی که هفته گذشته تنظیم کردند، خواستار برکناری بایدن به دلیل مواردی مثل ناتوانی در تامین امنیت مرزها و سوءمدیریت در خروج نیروهای آمریکایی از افغانستان در سال گذشته شدند./ فارس

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


نقاشی سیزده بدر | 70 نقاشی کودکانه و رنگ آمیزی درباره سیزده به در