اعزام تیم ملی کشتی پهلوانی به رقابت های جهانی ملی – سنتی ترکیه/ حضور تیم ملی ورزش های زورخانه ای در فستیوال هنری ورزشی ایتالیا


اعزام تیم ملی کشتی پهلوانی به رقابت های جهانی ملی – سنتی ترکیه/ حضور تیم ملی ورزش های زورخانه ای در فستیوال هنری ورزشی ایتالیا

دو تیم ملی از فدراسیون ورزش زوخانه ای و کشتی پهلوانی در رقابتهای بین المللی حضور پیدا می کنند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از روابط عمومی فدراسیون ورزش های زورخانه ای و کشتی پهلوانی، چهارمین دوره بازی های جهانی ملی – سنتی از 8 تا 12 مهرماه سال جاری در کشور ترکیه برگزار می شود.

بازی های جهانی ملی – سنتی بزرگترین رویداد در جهان محسوب می شود و هر دو سال یکبار برگزار می گردد که 3 دوره قبلی آن به میزبانی کشور قرقیزستان برگزار شده است.

بر همین اساس تیم ملی کشتی پهلوانی کشورمان با ترکیب امید خدمتی، حمید الهیان، رسول صحرایی، امیر محمدی، اکبر سبحانی به عنوان ورزشکار و دکتر امین رشیدلمیر به عنوان سرمربی و نادر صدیقی مربی تیم در این رقابت ها حضور خواهند داشت.

در این رقابت ها تیم ملی ورزش های زورخانه ای جهت معرفی آیین های این رشته ملی از کشورمان با ترکیب سیدحسن سبزواری نایب رییس فدراسیون، روح الله سوادکوهی سرمربی، آرش کارآموزیان (کرمان)، سیدعطاالله موسوی (سیستان و بلوچستان)، حمیدرضا راه پیما (فارس)، محمد قیاسوند (همدان) و مرشد محمد افسانی (یزد) حضور خواهند داشت.

دور قبلی این رقابت ها در سال 2018 به میزبانی قرقیزستان برگزار شد، که 3 هزار ورزشکار از 68 کشور جهان در آن حضور داشتند و حدود 594 مدال نیز توزیع شد. ورزشکارانی از کشورهای آلمان، چین، ایران، آمریکا، کانادا، ژاپن، لهستان، آرژانتین و قرقیزستان در دور سوم این مسابقات شرکت داشتند، این بازی ها در 37 رشته ورزشی از جمله تیراندازی با کمان، کشتی آلیش، کشتی مغولی، تیراندازی با کمان روی اسب و مچ اندازی و سوارکاری برگزار شد.

تیم کشتی پهلوانی ایران با کسب 3 نشان طلا در دور قبلی به قهرمانی دست پیدا کرد. محمد نادری در وزن 70 کیلوگرم، امید حسن تبار در وزن 80 کیلوگرم و جابر صادق زاده در وزن 100+ کیلوگرم مدال آوران ایران بودند.

حضور تیم ملی ورزش های زورخانه ای در فستیوال هنری ورزشی ایتالیا

تیم ملی ورزش های زورخانه ای کشورمان جهت اجرای آیین های ورزشی و مذهبی در فستیوال ورزشی ایتالیا شرکت کرد.

در این دوره از فستیوال هنری ورزشی که در شهر رم ایتالیا که 25 کشور جهان با هم به رقابت و اجراء می پردازند، تیم اعزامی با اجرای برنامه های ورزش زورخانه ای و هنر مرشدی گوشه ای از آداب و سنن این ورزش اصیل ایرانی را به نمایش می گذارند.

در پایان این فستیوال نیز تیم های برتر توسط برگزار کنندگان کشور میزبان تجلیل و معرفی خواهند شد.

در تیم اعزامی مسعود ملکی دبیر فدراسیون به عنوان سرپرست تیم، سیدسجاد موسوی (همدان)، مهیار چوپان زاده (سمنان)، رسول قربانی (اصفهان)، علی غرقی (فارس)، جعفر نوری (همدان) و مرشد امیرهوشنگ امیراصفهانی (تهران) به عنوان ورزشکار در این فستیوال حضور دارند.

این رویداد بین المللی که از روز شنبه 5 مهرماه آغاز شده، در روز دوشنبه 7 مهرماه به پایان خواهد رسید.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه کشتی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


بی‌هم‌نفسی