«آواتار» با اکران مجددش هنوز می‌فروشد


«آواتار» با اکران مجددش هنوز می‌فروشد

در جدول فروش هفته گذشته سینماهای آمریکا، فیلم «نگران نباش عزیزم» پرفروش‌ترین فیلم هفته شد و اکران مجدد «آواتار» نیز به فروش میلیاردی آن از ۱۳ سال قبل اضافه و آن را سومین فیلم باکس آفیس کرد.

به گزارش خبرنگار فرهنگی خبرگزاری تسنیم، فیلم سینمایی «نگران نباش عزیزم» ساخته الیویا وایلد در اولین هفته اکرانش با فروش 19 میلیون دلاری از 4 هزار 113 سالن نمایش، پرفروش‌ترین فیلم هفته شد.

این فیلم روان‌شناسانه و تریلر در فضای دهه 1950، در کشورهای خارج از آمریکا نیز 10 میلیون دلار دیگر فروش کرد و کل فروش خود را به 30 میلیون دلار در جهان رساند. ورایتی علتی که مردم را به سینماها برای تماشای این فیلم کشانده است را این می‌داند که مردم می‌خواهند بدانند بودجه 35 میلیون دلاری فیلمی که پر از حاشیه بوده است، خرج چه‌چیزی شده است؟ زیرا این فیلم دارای حواشی زیادی مانند پشت صحنه‌هایی که مایه آبروریزی فیلم شده و نشست‌های مطبوعاتی پرحاشیه بود. عموماً‌ استودیوها نمی‌خواهند فیلم‌هایشان تحت تأثیر مسائل بیرونی دیده شود اما در این مورد، مسائل پیرامونی فیلم تنها عاملی است که باعث دیده شدن آن است.

در جایگاه دوم باکس آفیس فیلم «زن پادشاه» در ژانر، تاریخی، حماسی و اکشن با بازی ویولا دیویس با فروش 11 میلیون و 140 هزار دلاری از اکران 3 هزار و 765 سالن ایستاد. این فیلم تا به‌حال در سینماهای داخل 36 میلیون دلار فروش داشته است.

اکران مجدد «آواتار» توسط دیزنی 10 میلیون دلار از یک هزار 860 سالن به‌دست آورد که بیشتر آنها سالن‌های آیمکس هستند. این یک نتیجه قابل توجه برای فیلمی است که 13 سال پیش اکران شد و توانست عنوان پرفروش‌ترین اکران جهانی در تاریخ را کسب کند. این فیلم در سینماهای جهان نیز 20 میلیون دلار فروش کرد و جمع فروش خود را به 30 میلیون دلار رساند. نسخه جدید این فیلم در ماه دسامبر اکران می‌شود. این فیلم هم رتبه سوم باکس آفیس را بدست‌ آورد.

در جایگاه چهارم نیز فیلم «بربر» که سومین هفته اکران خود را پشت سر می‌گذارد، 4 میلیون و 800 هزار دلار فروش کرد. این فیلم که محصول کمپانی‌های دیزنی و قرن بیستم است تا به حال 28 میلیون و 400 هزار دلار فروش کرده است.

در جایگاه‌ پنجم نیز فیلم‌های «ببین آنها چگونه می‌دوند» و «مروارید» هرکدام 1 میلیون و 900 هزار دلار فروش داشتند. «ببین آنها چگونه می‌دوند» تا به اینجا 6 میلیون و 100 هزار دلار و «مروارید» 6 میلیون و 650 هزار دلار فروش کرده‌اند.

نکته مهم دیگر فروش سینماها در آمریکا، فروش فیلم «دنیای ژوراسیک: قلمرو» است که توانست با فروش 624 میلیون دلار در آمریکا و 376 میلیون دلار در دیگر کشورها پس از فیلم «تاپ گان: ماوریک» در رتبه دوم پرفروش‌ترین فیلم‌های سال 2022 قرار بگیرد. این فیلم با فروش بالای 1 میلیارد دلار در جهان به عنوان سومین فیلم پرفروش دوران کرونا نام گرفت.

فروش مجموعه فیلم‌های «دنیای ژوراسیک» تاکنون به بیش از 6 میلیارد دلار رسیده است.

انتهای پیام/

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فرهنگی و هنری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


هیچگاه موز و تخم مرغ را باهم نخورید