توسعه عدالت تربیتی مهم‌ترین برنامه‌ سازمان آموزش‌وپرورش استثنایی


توسعه عدالت تربیتی  مهم‌ترین برنامه‌ سازمان آموزش‌وپرورش استثنایی

رئیس سازمان آموزش‌وپرورش استثنایی گفت:در بحث تالیف کتب، به دنبال تشکیل اداره کل تالیف کتب در سطح سازمان هستیم تا کتاب‌های درسی دانش آموزان با نیاز‌های ویژه از نظر محتوایی به روز شده و تاثیر بیشتری داشته باشند.

حمید طُرَیفی حسینی گفت: کار‌های خوبی در مجموعه‌ی آموزش‌وپرورش برای معلمان انجام شده است که ازجمله آن می‌توان به پرداخت رفاهیات معلمان، اجرای رتبه‌بندی و ... اشاره کرد. رویکرد آموزش‌وپرورش یک رویکرد تحولی در همه حوزه‌های آموزشی، پرورشی، تربیتی، ورزشی، توان‌بخشی و ... است و کار‌هایی که با این نوع نگاه صورت می‌گیرد کار‌هایی اساسی و بنیادین است که تحول در رویکرد‌ها و سیاست‌ها را نیز شامل می‌شود.

رئیس سازمان آموزش‌وپرورش استثنایی با اشاره به اصلاح نظام حکمرانی و امور مرتبط با آموزش‌وپرورش استثنایی اظهار داشت: به دنبال وحدت رویه هرچه بیشتر در آموزش‌وپرورش هستیم و مهم‌ترین سیاستی که در این دوره دنبال می‌کنیم انسجام درونی آموزش‌وپرورش و بعد از آن نیز هماهنگی و هم‌افزایی بین بخشی و فرابخشی است.

طریفی حسینی افزود: آموزش‌وپرورش محور توسعه و پیشرفت کشور و مولد سرمایه انسانی و سرمایه اجتماعی کشور است. در این زمینه نیز سایر دستگاه‌ها باید در بهبود وضع آموزش‌وپرورش علی‌الخصوص در بخش دانش آموزان با نیاز‌های ویژه و مدارس استثنایی سهیم باشند.

معاون وزیر آموزش‌وپرورش با تاکید بر انجام تغییر و تحولات در ساختار سازمانی در بخش‌های مختلف آموزش‌وپرورش استثنایی، تصریح کرد: به دنبال پویایی هرچه بیشتر سازمان هستیم. برای مثال در بحث تالیف کتب، به دنبال تشکیل اداره کل تالیف کتب در سطح سازمان هستیم تا کتاب‌های درسی دانش آموزان با نیاز‌های ویژه از نظر محتوایی به روز شده و تاثیر بیشتری داشته باشند.

وی گفت: توسعه عدالت تربیتی و نصیب برابر آموزشی از جمله برنامه‌های کلانی است که دنبال می‌کنیم. توسعه پوشش تحصیلی این دسته از دانش آموزان نیز از موارد بسیار مهم برای ماست که امسال جز ملاک‌های ارزیابی استان‌ها نیز بوده است.

طریفی حسینی با اشاره به لزوم همگام بودن دانش آموزان با نیاز‌های ویژه با علوم و فنون و مهارت‌های امروزی، بیان داشت: امروزه دانش‌ها، علوم و مهارت‌ها دچار تغییر شده اند و نیاز است مجموعه آموزش‌وپرورش علی الخصوص دانش آموزان با نیاز‌های ویژه با این علوم آشنا شوند و فاصله این دسته از دانش آموزان با علوم امروزی کمتر شود و این جز اهداف اصلی است.

رئیس سازمان آموزش‌وپرورش استثنایی در پایان با اشاره به اجرای برنامه‌های مختلف خصوصا برای ایجاد تغییرات بنیادین در آموزش‌وپرورش استثنایی گفت: علاوه بر توجه به بحث ورزش دانش آموزان با نیاز‌های ویژه که ورزش برای آنان یک کار توانبخشی می‌باشد، کار‌های مختلفی از جمله تمرکز منابع مالی، استفاده از متخصصین و ... را برای انجام تغییرات بنیادین انجام داده‌ایم و باور داریم، چون نظام تعلیم و تربیت یکپارچه باید همه دانش آموزان از امکانات سخت افزاری و نرم افزاری آن به صورت عادلانه بهره‌مند شوند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فرهنگی و هنری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


فیلم وقاحت تمام بهاره رهنما / شوهرندارم این آقا دوست پسرم است!