حضور قدرتمند مردم، شاخصه اصلی دفاع مقدس است


حضور قدرتمند مردم، شاخصه اصلی دفاع مقدس است

بیرجند _ فرمانده قرارگاه شهید ناصری سپاه انصار الرضا (ع) خراسان جنوبی گفت: در طول هشت سال دفاع مقدس هرچند نیروهای مسلح و جهادگران نقش اساسی داشتند اما حضور قدرتمند مردم، شاخصه بود.

به گزارش خبرنگار مهر، سردار غلامعلی تناکی ظهر دوشنبه در آئین گرامی داشت جهل و دومین سالگرد دفاع مقدس و تجلیل از پیشکسوتان دفاع مقدس استانداری و فرمانداری بیرجند گفت: دفاع مقدس نقطه عطفی در انقلاب اسلامی و پدیده مقدسی برای ما بود.

وی بیان داشت: در طول هشت سال دفاع مقدس همه نیروهای مسلح و جهادگران نقش اساس داشتند اما حضور قدرتمند مردم، شاخصه اصلی دفاع مقدس بود.

وی افزود: هر چند دشمن بعد از پیروزی انقلاب، توطئه‌های بسیاری را اجرا کرد اما مردم همیشه در صحنه ایران اسلامی با اطاعت از رهبر کبیر انقلاب، زمینه شکست همه آنها را فراهم کردند.

تناکی با تشریح دوران دفاع مقدس و عملیات‌های مختلفی که توسط رزمندگان اجرا شد، تصریح کرد: از سال ۱۳۶۳ نهضت آزادی و اصلاح طلبان همواره این سوال را مطرح می‌کردند که چرا بعد از فتح خرمشهر آتش بس را نپذیرفتیم؟

وی در پاسخ به این سوال گفت: جنگ را ما آغاز نکرده بودیم که با فتح خرمشهر آن را تمام کنیم. از طرفی دیگر آتش بس اعلام شده در این زمان الزام‌آور نبود و متجاوز و چگونگی پرداخت خسارات به ایران هم مشخص نشده بود.

وی با اشاره به این که هیچ ضمانتی برای جلوگیری از تجاوز مجدد دشمن وجود نداشت، ادامه داد: حدود ۱۵ قطعنامه در طول جنگ توسط سازمان تصویب شد که چون هدف اصلی از جنگ ساقط کردن نظام بود و با صدور این قطعنامه‌ها قصد جلوگیری از پیروزی‌های ایران را داشتند، آنها را نپذیرفتیم.

وی افزود: در هر یک از عملیات‌ها بخش‌های از خاک ایران آزاد شد و از عملیات خیبر رزمندگان بخش‌های از عراق را تصرف کردند.

تناکی گفت: مسئولان ایران قطعنامه ۵۹۸ سازمان ملل را که در آن موضوع‌های مربوط به مشخص شدن متجاوز، تبادل اسرا و چگونگی گرفتن خسارات مورد تجاوز قرار گرفت را بعد از یک سال پذیرفتند.

وی امنیت موجود در ایران اسلامی را از برکات خون شهدا در دوران دفاع مقدس دانست.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خراسان جنوبی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


«اَللّهُمَّ عَجِّل لِوَلیِّکَ الفَرَج»، بهترین دعا و ظهور بزرگ‌ترین جایزه لیله الرغائب...