حرکت دیزنی به سمت دنیای کریپتو، NFT و متاورس


حرکت دیزنی به سمت دنیای کریپتو، NFT و متاورس

هرچند این اولین قدم دیزنی در مسیر کریپتو، NFT و متاورس نخواهد بود، ولی به نظر می‌رسد این غول سرگرمی گام بزرگ‌تری در این مسیر برخواهد داشت.شواهدی نشان می‌دهد که کمپانی والت دیزنی احتمالاً در شرف آن است که صنعت خود را به فضای کریپتو هم گسترش دهد....

هرچند این اولین قدم دیزنی در مسیر کریپتو، NFT و متاورس نخواهد بود، ولی به نظر می‌رسد این غول سرگرمی گام بزرگ‌تری در این مسیر برخواهد داشت.

شواهدی نشان می‌دهد که کمپانی والت دیزنی احتمالاً در شرف آن است که صنعت خود را به فضای کریپتو هم گسترش دهد. این موضوع از آن‌جایی آشکار شد که مشخص شد دیزنی در بنر شغل‌های جدید خود، به دنبال یک وکیل باتجربه شرکتی برای کار روی «تکنولوژی‌های نوظهور» می‌گردد.

بنا بر لیستی که در بخش استخدام سایت دیزنی گذاشته شده بود، دیزنی به دنبال استخدام افرادی برای تراکنش‌های مرتبط به NFT، متاورس، بلاک‌چین و DeFi است. همچنین تقاضا برای افرادی که مشاور محصولات NFT و مسلط بر قوانین و قواعد بین‌المللی و ایالات متحده در این زمینه باشند هم درخواست شده بود تا مشکل قانونی برای این شرکت پیش نیاید. مشاور متاورس، ارز دیجیتال و پست‌های مرتبط دیگر هم باقی این لیست را تشکیل می‌دادند.

این شواهد گویای آن هستند که والت دیزنی، کم کم درحال پیدا کردن جایگاه خود در فضای کریپتو، بلاک‌چین و متاورس است. طی کنفرانس ماه نوامبر سال ۲۰۲۱ هم مدیر عامل این کمپانی اعلام کرده بود که آن‌ها درحال آماده‌سازی آن هستند که دنیای فیزیکی و دنیای دیجیتالی را در متاورس باهم ترکیب کنند. این وقایع گمانه‌زنی‌های مختلفی درباره آن‌که دیزنی در پی ساخت یک «شبیه‌ساز دنیای مجازی» است، بیش‌تر کرد تا آن‌جا که خود دیزنی هم یک پتنت در این باره منتشر کرد!

حرکت دیزنی به سمت دنیای کریپتو، NFT و متاورس

طبق پتنت یا کانسپتی که دیزنی منتشر کرد، به نظر می‌آید دیزنی درحال ساخت یک شهربازی سه بعدی است! این شهر بازی سه بعدی که درواقع مانند شبیه‌ساز دنیای مجازی عمل می‌کند، با استفاده از تلفن هوشمند شما قابل کنترل است و می‌تواند افکت‌‌های سه بعدی را روی اجسام واقعی اطراف هم پیاده کند.

زمانی که این پتنت منتشر شد، هیچ برنامه مشخصی برای حرکت به سمت این هدف وجود نداشت؛ ولی الآن با وجود لیست استخدامی‌های جدید دیزنی، به نظر می‌رسد حرکت جدی و عملی این شرکت به سوی متاورس درحال آغاز شدن باشد.

این مطلب را هم بخوانید: معنی نام دیزنی یا Disney چیست؟

در ابتدای امسال، این شرکت تمرکز خود را روی واقعیت افزوده (AR)، NFT و هوش مصنوعی گذاشته بود. طبق گفته مدیر عامل این شرکت، به زودی خیلی‌ها، از جمله کسانی که نمی‌توانند حضور فیزیکی در رویدادهای دیزنی داشته باشند، قادر خواهند بود تا به صورت مجازی تجربه چیزی شبیه به تجربه فیزیکی واقعی را داشته باشند.

هنوز مشخص نیست چه زمانی بتوانید گوشی خود را بردارید و شبیه‌ساز خود را با اجسام واقعی اطرافتان اجرا کنید، ولی هروقت چنین چیزی از نظر تکنولوژی ممکن شود، دنیای دیزنی یکی از بهترین دنیاها برای شبیه‌سازی و گشت و گذار است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فناوری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


ژست خنده دار جنیفر لوپز در کنار فرزندانش