رفع عقب‌ماندگی‌های حوزه درمان اردبیل در دستور کار دولت است


رفع عقب‌ماندگی‌های حوزه درمان اردبیل در دستور کار دولت است

رکنا: استاندار اردبیل گفت: کاهش و رفع عقب‌ماندگی‌های جدی حوزه بهداشت و درمان اردبیل، به صورت ویژه در دستور کار دولت است.

به گزارش رکنا از اردبیل؛ عاملی در جریان افتتاح طرح‌های درمانی استان اردبیل با حضور معاون درمان وزارت بهداشت با اشاره به عقب‌ماندگی‌های جدی بهداشت و درمان اردبیل اظهار کرد: کاهش و رفع عقب‌ماندگی‌های جدی حوزه بهداشت و درمان استان اردبیل، به صورت ویژه در دستور کار دولت است.

وی با اشاره به لزوم افزایش دو برابری تخت‌های بیمارستانی اردبیل افزود: در حال حاضر تعداد تخت‌های بیمارستانی اردبیل کمتر از ۲ هزار تخت بوده که بر اساس آمار جمعیت و نظر متخصصان حوزه بهداشت و درمان، باید تعداد تخت‌های بیمارستانی استان اردبیل به ۳ هزار و ۷۰۰ تخت افزایش پیدا کند.

استاندار اردبیل بیان کرد: یک بیمارستان با ظرفیت ۵۴۰ تخت در حال احداث است که احداث یک بیمارستان دیگر با یک هزار تخت‌ نیز در حال پیگیری است و همچنین استقرار رادیوتراپی دوم و افزایش تعداد مورد نیاز آمبولانس مرکز استان در دستور کار قرار دارد.

عاملی با بیان اینکه در سایر شهرستان‌ها نیز تجهیزات بیمارستانی و پیش بیمارستانی لازم تحویل داده شده و یا مراحل اداری را طی می‌کند، گفت: در پارس‌آباد دستگاه MRI تا پایان سال جاری نصب خواهد شد و همچنین تست ورزشی، ماموگرافی و برخی تجهیزات مورد نیاز دیگر نیز در شهرستان مشگین‌شهر مستقر خواهد شد.

وی ادامه داد: امروز تعدادی از پروژه‌های درمانی بیمارستان امام خمینی (ره) همچون آنژیوگرافی هیبرید، سی تی اسکن اورژانس و واحد تصویربرداری مداخله‌ای به بهره‌برداری رسید که بخش قابل توجهی از این تجهیزات، بسیار پیشرفته بوده و با وجود تیم‌های متخصص تجهیزات، شاهد جهش بی‌سابقه در تشخیص و درمان برخی از بیماری‌ها خواهیم بود.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


باده فروش...