ایلان ماسک: اینترنت ماهواره ای استارلینک هم اکنون در ایران فعال است


ایلان ماسک: اینترنت ماهواره ای استارلینک هم اکنون در ایران فعال است

کریم سجادپور در خصوص آخرین وضعیت فعالسازی اینترنت ماهواره ای استارلینک در ایران از ایلان ماسک سوال پرسیده که جواب او را در ادامه می خوانید.

ایلان ماسک:

استارلینک هم اینک در ایران فعال شده است اما استفاده کاربران از آن نیاز به استقرار تجهیزات آن در داخل کشور ایران دارد که من گمان می کنم دولت ایران فعلاً از آن حمایت نخواهد کرد اما اگر فردی بتواند آنها را وارد ایران کند، استارلینک در ایران کار خواهد کرد.

با این حساب به نظر می رسد فاصله برقراری ارتباط کاربران با اینترنت ماهواره ای استارلینک تنها تهیه تجهیزات آن است و با توجه به رایگان شدن هزینه اشتراک آن برای کاربران ایرانی، احتمالاً به زودی شاهد قاچاق عمده این تجهیزات به کشور خواهیم بود.

پیشتر ایلان ماسک و شرکت USG بیش از 15000 کیت تجهیزات استارلینک(دیش، آنتن، مودم) به اوکراین ارسال کرده بودند اما به سبب پیمان آمریکا و اوکراین دولت آن کشور مخالفتی با استقرار این تجهیزات نداشت و تا حد زیادی نیز توانسته مقابل روسیه که اینترنت اوکراین را مختل کرده ایستادگی کند اما شرایط در ایران مثل اوکراین نیست و دولت مخالف واردات استارلینک است و به تازگی نیز سایت آن را برای جلوگیری از ثبت نام ایرانیان و استفاده از اینترنت آزاد فیلتر کرده است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فناوری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


حال خوش کمند امیرسلیمانی /عکس