یک ترفند معجزه‌آسا برای جلوگیری از وزشدن موها بعد از خشک کردن!


یک ترفند معجزه‌آسا برای جلوگیری از وزشدن موها بعد از خشک کردن!

شاید تا به حال بار‌ها از خود پرسیده باشید که بهترین روش برای خشک کردن مو‌ها چیست و چگونه می‌توان بدون آسیب رساندن به مو آن‌ها را خشک کرد.

یک ترفند معجزه‌آسا برای جلوگیری از وزشدن موها بعد از خشک کردن!

مجله دلتا: روزانه به طُرُق مختلف باعث می‌شویم موهایمان آسیب ببینند. ممکن است شنیده باشید که دوش گرفتن با آب داغ در هر روز باعث آسیب زیادی به مو می‌شود. برای حفاظت از مو و حفظ سلامتی آن فرآیند خشک کردن مو‌ها نباید نادیده گرفته شود. اگر موها به طور صحیح خشک نشوند، دچار آسیب‌های فراوانی از جمله خشک شدن، شکسته شدن و بد حالت شدن می‌شوند. در این مطلب از مجله دلتا به موضوع خشک کردن مو بدون آسیب و وز شدن می‌پردازیم.

بهترین روش برای خشک کردن مو چیست؟

در ابتدا به چند اشتباه رایج اشاره می‌کنیم که اغلب در زمانی که می‌خواهیم موهایمان به صورت طبیعی به وسیله‌ جریان هوا خشک شوند، رخ می‌دهند. این اشتباهات باعث می‌شود موهایمان مجعد و بد حالت شوند یا آسیب ببینند.

  • اگر موهای شما بلند و سنگین است، استفاده از این روش (روش طبیعی) ممکن است باعث کشش موها، فشار بر ریشه‌ی مو و و در نهایت می‌تواند باعث شکستگی و نازک شدن آن شود.
  • برای حفاظت از مو سعی کنید با موهای خیس نخوابید، زیرا موهای مرطوب بسیار آسیب‌پذیرتر از موهای خشک است. بنابراین قبل از رفتن به رختخواب از خشک بودن موها مطمئن شوید.
  • از استفاده از کرم‌ها و ژل‌های خشک‌ کننده بر روی موها جلوگیری کنید. زیرا این مواد علاوه بر اینکه کمکی در مراقبت از مو نمی‌کنند، بلکه ممکن است موهای شما را چرب و کثیف کنند.
  • درست است که استفاده‌ بیش از حد از محصولات بهداشتی و آرایشی برای مو ضرر دارد اما سعی کنید حداقل از یک محصول مناسب و متناسب با موهای خود برای حفاظت از موی خود استفاده کنید.

چگونه می‌توانیم به طور موثر و امن از سشوار استفاده کنیم؟

همانطور که بیان شد، بهترین راه برای خشک کردن موهای شما بدون آسیب، استفاده‌ ‌‌ترکیبی از خشک کردن هوا به وسیله‌ هوا و سشوار است. حال باید دید که چگونه می‌توان اطمینان حاصل کرد که از سشوار خود به درستی استفاده می‌کنید؟ همه چیز بستگی به فاصله قرارگیری سشوار با مو‌های شما و میزان گرمای مورد استفاده دارد. ممکن است به نظر پیچیده باشد، اما با پیروی از این مراحل ساده، می‌توانید این تکنیک را به سرعت انجام دهید و در مراقبت از مو‌های خود کوشا باشید.

  • پس از شست‌وشوی موهایتان اجازه دهید تا به میزان ۷۵ درصد از آن به وسیله‌ هوا خشک شود. مدت زمان این کار در افراد مختلف متفاوت است و به طول و ضخامت موهای فرد بستگی دارد.
  • سشوار خود را روشن کنید و درجه‌ آن را روی سردترین درجه‌ ممکن تنظیم کنید.
  • سشوار را حداقل ۱۵ سانتی متر دور‌‌تر از موهای خود قرار دهید و با باد آن سعی کنید موهایتان را خشک کنید.
  • سعی کنید سشوار را به‌صورت مداوم حرکت دهید و توجه کنید که فاصله‌ آن با موهایتان کم نشود. این کار را تا خشک شدن کامل مو ادامه دهید.
  • در انتها موهای خود را به فرم دلخواه حالت دهید.

یک ترفند معجزه‌آسا برای جلوگیری از وزشدن موها بعد از خشک کردن!

آیا راه‌های مطمئن دیگری برای خشک کردن مو وجود دارد؟

در حالی که روش ذکر شده در بالا بهترین روش خشک کردن مو و مراقبت از مو است، لازم است روش‌های امن دیگر برای خشک کردن موها را بدانید. زیرا همیشه انتخاب یک روش خاص امکان‌پذیر نیست. یک روش دیگر برای خشک کردن موها بستن موها با استفاده از یک پارچه‌ نرم در بالای سر است. استفاده از پارچه یا لباس نرم در این روش باعث حفاظت از مو در برابر آسیب‌ها می‌شود.

قبل از این کار سعی کنید آب اضافی موها را به آرامی بگیرید و هر محصول آرایشی بهداشتی که استفاده می‌‌کنید را به موهای خود بزنید. بعد از آن موها را در پارچه‌ مورد نظر بپیچید و اجازه دهید که موها خشک شوند. می‌توانید برای تسریع خشک شدن موها از سشوار نیز به روش بیان شده استفاده کنید.

یک ترفند معجزه‌آسا برای جلوگیری از وزشدن موها بعد از خشک کردن!

مطلب پیشنهادی: معجزه ای برای درمان ریزش مو در خانم‌ها!

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه آرایش و سلامت مو

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


نامه به دوست صمیمی ؛ 7 نمونه متن نامه به دوست ،جدید و محبت آمیز