سالانه 30 هزار دانش آموز در مدارس سمپاد کشور جذب می شوند


سالانه 30 هزار دانش آموز در مدارس سمپاد کشور جذب می شوند

علی آبادکتول- رئیس سازمان ملی پرورش استعدادهای درخشان گفت: سالانه حدود ۳۰ هزار دانش آموز مستعد در مدارس سمپاد کشور جذب می‌شوند.

به گزارش خبرنگار مهر، الهام یاوری عصر دوشنبه در جلسه هم اندیشی رئیس سازمان ملی پرورش استعدادهای درخشان با جمعی از مدیران آموزش و پرورش استان گلستان در سالن اجتماعات مدیریت آموزش و پرورش علی آبادکتول، اظهارکرد: در مجموع ۱۲۰ هزار دانش آموز در حدود ۷۰۰ مدرسه سمپاد کشور مشغول تحصیل هستند.

رئیس سازمان ملی پرورش استعدادهای درخشان افزود: با برگزاری جشنواره‌ها و اردوهای مختلف ورزشی، ادبی، فرهنگی و علمی تلاش می‌کنیم زمینه را برای کشف استعداد دانش آموزان این مدارس فراهم کنیم.

وی بیان کرد: براساس آمار ۳۰ درصد از دانش آموزان این مدارس پدر و مادر فرهنگی دارند و ۵۰ درصد هم والدینشان کارمند هستند.

یاوری گفت: برنامه‌های گسترده‌ای در خصوص فعالیت‌های فرهنگی و تربیتی در مدارس سمپاد در حال برگزاری است و به جرات می‌توان گفت دانش آموزان این حوزه بیشترین مقام‌ها را در حوزه‌های فرهنگی و تربیتی به دست آورده‌اند که این تعداد ۶ برابر سایر مدارس است.

وی ادامه به ضرورت کیفی سازی مدارس سمپاد اشاره کرد و افزود: خرد کردن و توزیع امکانات چاره کار نیست و باید منابع و امکانات به صورت متمرکز تجمیع شود.

فرهاد فتحی نژاد، معاون برنامه‌ریزی و مدیریت سازمان ملی پرورش استعدادهای درخشان، در این گردهمایی ضمن تبیین آئین‌نامه جدید مدارس استعدادهای درخشان گفت: هرجا نیازی احساس شود، یک سمپادی آماده اثرگذاری و نقش آفرینی است.

وی افزود: مدارس سمپاد آماده قرارگرفتن در تراز سند تحول بنیادین هستند و با تجهیز این مدارس هدف‌گذاری خوبی صورت گفته است.

این مقام مسئول بیان کرد: مدارس سمپاد همواره ظرفیت لازم را برای پیاده کردن تعلیم و تربیت تمام ساحتی و مطرح شدن به عنوان مدارس الگو در تراز سند تحول بنیادین را دارا هستند.

تحصیل ۲۷۰۰ دانش آموز گلستانی در مدارس سمپاد

سیدرضا نظری، مدیرکل آموزش و پرورش گلستان هم با بیان اینکه نزدیک به دو هزار و ۷۰۰ دانش آموز در ۱۰ مدرسه سمپاد استان تحصیل می‌کنند، گفت: امسال توانستیم ۴۰۰ دانش آموز مستعد را جذب کنیم.

سید رضا نظری با توجه به ضرورت توسعه مباحث تربیتی در مدارس سمپاد گفت: شهرهای گرگان، گنبد، آزاد شهر، بندرترکمن و کردکوی دارای مدارس سمپاد هستند که بومی سازی مباحث تربیتی و فرهنگی در این مدارس در دستور کار قرار گرفته است.

وی بیان کرد: استفاده از ظرفیت‌های فرهنگی پیشینیان نظیر حکیم میرفندرسکی، مختوم قلی فراغی و فخر الدین اسعد گرگانی در بومی سازی ساختارها یک ضرورت است.

در ادامه مدیران آموزش و پرورش به چالش موجود در مدارس سمپاد مثل تامین نیرو، ساختمان‌های فرسوده، توجه به شاخص‌های فرهنگی و تربیتی و اختصاص مشاور پرداختند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گلستان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


"بسته مرگ" 61 میلیارد دلاری