زخم بافت های فرسوده بر تن تهران مجروح همچنان باقی است


زخم بافت های فرسوده بر تن تهران مجروح همچنان باقی است

رکنا: رئیس شورای اسلامی شهر تهران گفت: بسیاری از تصمیم‌ها و اقدامات تشویقی درباره بازسازی و نوسازی بافت‌های فرسوده از بسیاری جهات به دلیل نبود منابع و بروکراسی‌های اداری ابتر ماند و موجب شد زخم بافت‌های فرسوده بر تن تهران مجروح همچنان باقی بماند.

به گزارش رکنا به نقل از پایگاه خبری شهر، مهدی چمران، رئیس شورای شهر تهران در جلسه هم‌اندیشی آسیب‌شناسی در حوزه بافت فرسوده شهر تهران اظهار داشت: در دوره‌های گذشته مصوب شد تا میزان بازسازی در تهران ۱۰ درصد باشد که با وجود این نرخ تعیین شده در همان زمان میزان این اقدامات به ۱۲ درصد رسید.

وی با بیان اینکه میزان بازسازی، ترمیم و نوسازی بافت‌های فرسوده در مقایسه با حجم فعلی آن در پهنه شهری روز به روز در حال افزایش است، ادامه داد: با افزایش این حجم از بافت فرسوده در تهران و آن ۲ درصد مازادی که در این خصوص انجام شد کارساز نبوده و به تعداد و حجم ساختمان‌های فرسوده و بافت فرسوده اضافه شد که این موضوع یکی از مهم‌ترین دغدغه‌ها و چالش‌های مدیریت شهری است.

رئیس شورای اسلامی شهر تهران افزود: اکنون ساختمان‌هایی که در بافت‌های فرسوده قرار دارند، دارای استاندارد و ایمنی لازم نیست.

چمران تصریح کرد: بسیاری از ساختمان‌هایی که در این حلقه قرار دارند با کوچک‌ترین ارتعاش و لرزه‌ای تخریب خواهند شد که منجر به آسیب‌های جدی جانی می‌شوند، خطر به‌طور ذاتی در بافت‌های فرسوده عجین شده است و باید به سرعت اقدامات ضروری در این زمینه انجام شود.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


فیلم/ هواشناسی؛ بارندگی در کرمان شدید است؛ مردم خراسان جنوبی منتظر بارش‌های سیل‌آسا باشند