طرز تهیه یتیمچه بادمجان خوشمزه با سیب زمینی به روش مجلسی


آموزش درست کردن یتیمچه بادمجان سنتی ساده به روش تهرانیطرز تهیه یتیمچه بادمجانیتمچه بادمجان یکی از ساده ترین غذاهای ایرانیه که واسه وقتایی که می‌خواید با حداقل مواد اولیه‌ای که تو خونه پیدا میشه غذا درست کنید، یا دلتون میخواد یه شام سبک و کاملا...

آموزش درست کردن یتیمچه بادمجان سنتی ساده به روش تهرانی
طرز تهیه یتیمچه بادمجان

طرز تهیه یتیمچه بادمجان خوشمزه با سیب زمینی به روش مجلسی

یتمچه بادمجان یکی از ساده ترین غذاهای ایرانیه که واسه وقتایی که می‌خواید با حداقل مواد اولیه‌ای که تو خونه پیدا میشه غذا درست کنید، یا دلتون میخواد یه شام سبک و کاملا گیاهی و سبک بپزید، کارایی داره.

طرز تهیه یتیمچه بادمجان خیلی راحت و بی دردسره و به سرعت آماده میشه. بهترین مزیت این خوراک سنتی و ساده ایرانی اینه که دستور پخت خاصی نداره و با سلیقه خودتون میتونید حتی به این غذا گوشت چرخ کرده اضافه کرده و با ادویه‌های دلخواه‌تون مزه دار کنید.

برای درست کردن این غذای ساده و خوشمزه با بخش آشپزی مجله قرمز همراه باشید تا شما رو با طرز پخت یتییمچه بادمجان سنتی و خوشمزه آشنا کنیم.

بیشتر بخوانید: لیست انواع غذا با بادمجان

مواد لازم برای تهیه یتیمچه بادمجان

مواد لازم برای ۴ نفر
بادمجان۵ عدد
پیاز۱ عدد
گوجه فرنگی۲ عدد متوسط
سیر۲ حبه
سیب زمینی(اختیاری)۱ عدد متوسط
فلفل دلمه ای(اختیاری)۱ عدد کوچک
رب گوجه۱ قاشق غذا خوری
نمکبه مقدار دلخواه
فلفل سیاهنصف قاشق چای خوری
زرد چوبهنصف قاشق چای خوری
آویشننوک قاشق چای خوری
آب لیمو ۱ قاشق غذا خوری
روغنبه مقدار لازم

طرز تهیه یتمچه بادمجان خوشمزه با سیب زمینی

گام اول

طرز تهیه یتیمچه بادمجان خوشمزه رو با شستن و پوست گرفتن بادمجان شروع کنید و در ادامه به صورت نگینی یا حلقه‌ای خورد کنید. بادمجان‌های خورد شده رو، روی سینی بچینید و سپس روشون نمک بپاشید و اجازه بدید تا حدود ۳۰ دقیقه استراحت کنن.

گام دوم

در ادامه پیاز رو پوست گرفته و به صورت نگینی ریز خورد کنید و سپس یه تابه مناسب برای پخت یتمجه روی گاز بزارید و یه مقدار روغن اضافه کنید و بعد از داغ شدن، پیاز رو اضافه کرده و به خوبی تفت بدید تا سبک و شیشه‌ای بشه.

گام سوم

آماده سازی مواد یتمچه بادمجان رو با پوست گرفتن سیب زمینی ادامه بدید و سپس با آب سرد بشویید و به صورت مکعبی خورد کرده و آبکشی کنید و به تابه حاوی پیاز اضافه کرده و به خوبی تفت بدید.

گام چهارم

سیرها رو پوست بگیرید و به صورت ریز خورد کرده و داخل تابه بریزید و شروع کنید به تفت دادن تا عطر سیر پخش بشه، اما سیر رو زیادی تفت ندید، چون زود میسوزه.

گام پنجم

طرز پخت یتیمچه بادمجان رو با اضافه کردن نمک، زردچوبه، فلفل سیاه و آویشن به تابه حاوی مواد ادامه داده وبه خوبی با همدیگه تفت بدید تا ادویه به خوبی با مواد یکدست بشه.

گام ششم

بادمجان های نمک خورده رو با آب سرد بشویید و سپس آبکش کرده و در ادامه داخل تابه بریزید و به خوبی هم بزنید و اجازه بدید تا بادمجان ها آبشون به طور کامل کشیده بشه.

گام هفتم

ادامه درست کردن یتیمچه بادمجان رو با کنار زدن مواد داخل تابه به کنار ادامه بدید و رب گوجه رو اضافه کرده و تفت بدید تا بوی خامی رب گرفته بشه و رنگش آزاد بشه و بعد با بقیه مواد به خوبی مخلوط کنید.

گام هشتم

حالا گوجه ها رو پوست بگیرید و به صورت نگینی ریز خرد کنید و فلفل دلمه‌ای ها رو هم به اندازه دلخواه، برش داده و سپس به همراه گوجه داخل تابه بریزید و به خوبی با بقیه مواد مخلوط کنید تا یکدست بشن.

گام نهم

برای پختن یتیمچه بهتره نصف لیوان آب به تابه اضافه کنید و درب تابه رو ببندید تا مواد به خوبی پخته بشن. یادتون باشه که این غذا رو به صورت خوراک و کم آب باید سرو کنید و بهتره بزارید تا آب داخل تابه کشیده بشه.

گام دهم

یتیمچه بادمجان وقتی آماده‌اس که روغن انداخته باشه. وقتی که به این مرحله رسید و این خوراک لعاب انداخت، آب لیمو ترش رو به مواد اضافه کرده و تابه رو از روی حرارت بردارید و داخل ظرف سرو بکشید و با نان نوش جان کنید.

سخن آخر این که یتیمچه بادمجان به عنوان یه غذای ساده و قدیمی ایرانی شناخته میشه که تو هر شهر، بنا به فرهنگ و تفاوت مکانی مردم، این غذا رو به شیوه های خودشون طبخ کردن. هرچند این غذا امروزه کمتر تهیه میشه، اما بهترین گزینه‌اس واسه وقتایی که بخواید یه غذای سبک و گیاهی با حداقل مواد اولیه درست کنید. همونطور که در بالا مشاهده کردید، ما در این دستور از سب زمینی، رب و فلفل دلمه ای استفاده کردیم که کاملا اختباریه و میتونید این غذا رو با توجه به مواد اولیه اصلی که بادمجان و گوجه‌اس، با هرچی که دوست داشتید درست کنید و از خوردنش لذت ببرید.

طرز تهیه یتیمچه بادمجان خوشمزه با سیب زمینی به روش مجلسی
5 1

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه آشپزی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انواع فونت و متن بسم الله الرحمن الرحیم برای بیو اینستا