ابراز نگرانی هلند از نتیجه انتخابات ایتالیا


ابراز نگرانی هلند از نتیجه انتخابات ایتالیا

نخست‌وزیر هلند با ابراز نگرانی از گفته‌ها و اقدامات ائتلاف راست افراطی که در انتخابات ایتالیا پیروز شد، گفت این مسائل مربوط به روسیه، موضوعات اقتصادی و مالی می‌شود.

ابراز نگرانی هلند از نتیجه انتخابات ایتالیا

به گزارش راهبرد معاصر،‌ در حالی که مقامات بیشتر کشورهای اروپایی به «جورجیا ملونی» رهبر ائتلاف راست‌افراطی در ایتالیا به‌دلیل پیروزی در انتخابات سراسری تبریک گفتند، هلند اما از نتیجه انتخابات ابراز نگرانی کرد.

«مارک روته» نخست‌وزیر هلند شامگاه دوشنبه گفت پیروزی ائتلاف «برادران ایتالیا» به رهبری ملونی، مایه نگرانی درباره تحولات داخلی این کشور است.

به نوشته خبرگزاری «رویترز»، روته در مصاحبه‌ای تلویزیونی توضیح داد: «البته که ایتالیا مایه نگرانی ما است. احزاب در این ائتلاف [راست افراطی] چیزهایی را گفته و انجام داده‌اند که لازم است درباره آنها هوشیار باشیم».

وی با بیان اینکه مسائلی که باعث نگرانی می‌شوند مربوط به روسیه، مسائل اقتصادی و مالی هستند، افزود: «البته باید به او (جورجیا ملونی) فرصت بدهیم. من هم تلاش می‌کنم که روابط خوبی با او بنا کنم».

روز گذشته انتخابات سراسری زودهنگام در ایتالیا از زمان سال ۲۰۱۸ برگزار شد که طبق نظرسنجی‌های پای صندوق، ائتلاف راست افراطی موفق به‌ کسب اکثریت پارلمان شد.

حزب ملونی در کنار حزب «لیگا» به رهبری «متیو سالوینی» معاون نخست‌وزیر سابق ایتالیا و حزب «فورزا» متعلق به «سیلویو برلوسکونی» نخست‌وزیر پیشین این کشور در مجموع موفق به کسب ۴۳.۶۴ درصد از آرا شدند و می‌توانند دولت ائتلافی تشکیل دهند.

از جمعیت حدود ۵۹ میلیون نفری ایتالیا حدود ۵۱ درصد از رای دهندگان واجد شرایط، خانم هستند. برای اولین بار در تاریخ ایتالیا، افراد بالای ۱۸ سال می‌توانند در انتخابات مجلس اعلی (سنا) شرکت کنند. تا قبل از آن این افراد می‌توانستند در انتخابات مجلس سفلا شرکت کنند.

مردم ایتالیا با شرکت در این انتخابات سراسری ۲۰۰ سناتور عضو مجلس اعلا و ۴۰۰ عضو مجلس سفلای این کشور را انتخاب کردند.

در صورت پیروزی ائتلاف راست افراطی برادران ایتالیا - که طبق نظرسنجی‌های پای صندوق، این امر تقریبا محقق شده - خانم ملونی اولین نخست‌وزیر زن تاریخ ایتالیا خواهد بود./ فارس

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه انتخابات

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


رونمایی ال جی از اولین پنل‌های OLED گیمینگ جهان با نرخ تازه سازی و وضوح متغییر