زلنسکی: دونتسک اولویت اوکراین است


زلنسکی: دونتسک اولویت اوکراین است

رئیس‌جمهور اوکراین ضمن تاکید بر مهار فعالیت روسیه در دونتسک، این منطقه را اولویت کی‌یف دانست.

«ولودیمیر زلنسکی» رئیس‌جمهور اوکراین، در پیامی ویدئویی ضمن تاکید بر شرایط سخت در دونتسک، اعلام کرد این منطقه هدف اول روسیه است و به همین دلیل ما هم آن را اولویت خود قرار می‌دهیم.

به گزارش رویترز، زلنسکی در این ویدئو شرایط را در دونتسک «به شکل خاصی بسیار دشوار» دانست و گفت: «ما هرکاری می‌کنیم تا فعالیت روسیه را دراین منطقه مهارکنیم. این هدف شماره یک ماست، زیرا اولویت روسیه هم همین منطقه است.»

حملات روسیه به اوکراین از ماه فوریه به دستور «ولادیمیر پوتین» رئیس‌جمهور این کشور، آغاز شد و در تازه‌ترین اقدام روسیه همه‌پرسی الحاق شرق اوکراین را برگزار کرد.

در واکنش به این اقدام ولودیمیر زلنسکی مدعی شد: «روسیه شهروندان را به مشارکت در همه‌پرسی‌های تقلبی مجبور می‌کند. مذاکره با پوتین پس از برگزاری همه‌پرسی و اعلام نتایج آن غیرممکن خواهد بود. روسیه از نتایج این همه پرسی‌ها استفاده می‌کند تا بگوید از سوی غرب مورد حمله قرار گرفته است.»

کمیته همه‌پرسی لوهانسک هم در بیانیه جداگانه‌ای اعلام کرد: «بیش از یک میلیون رأی دهنده به همه‌پرسیِ الحاق به روسیه رأی دادند. میزان مشارکت در همه‌پرسی پس از روز سوم، به ۷۶.۰۹ درصد رسیده است. با این حساب می‌توان همه‌پرسی الحاق به روسیه را پایان یافته قلمداد کرد.»

روز گذشته نیز وزارت خارجه قزاقستان اعلام کرد همه‌پرسی که روسیه برای الحاق بخش‌های شرقی اوکراین انجام دهد را به رسمیت نخواهد شناخت.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بین‌الملل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تست هوش تشخیص دو خواهر : کدام پسر 2 خواهر دارد؟