رشد اقتصادی استان بوشهر در سال جاری 1٠ درصد تعیین شده است


رشد اقتصادی استان بوشهر در سال جاری 1٠ درصد تعیین شده است

بوشهر- استاندار بوشهر با بیان اینکه سقف رشد اقتصادی تعیین شده برای این استان در سال جاری ۱۰.۴ درصد است گفت: چهار درصد از این میزان باید از محل بهره‌وری محقق می‌شود.

به گزارش خبرنگار مهر، احمد محمدی‌زاده دوشنبه شب در نشست شورای راهبری توسعه مدیریت و کمیته بهره‌وری استان بوشهر اظهار داشت: نقش بهره‌وری در اجرای طرح‌های مختلف بسیار مهم و راهبردی است.

استاندار بوشهر با بیان اینکه نرخ رشد اقتصادی پیش بینی شده برای کشور در سال جاری هشت درصد است افزود: سه درصد از این رشد از محل بهره‌وری محقق می‌شود.

وی با تاکید بر اهمیت بهره وری در استان بوشهر یادآور شد: موضوع بهره‌وری در استان بوشهر به نسبت سایر مناطق کشور از اهمیت بیشتری برخوردار است.

استاندار بوشهر با بیان اینکه سقف رشد اقتصادی تعیین شده برای این استان در سال جاری ۱۰.۴ درصد است گفت: چهار درصد از این میزان باید از محل بهره‌وری محقق می‌شود.

استاندار بوشهر گفت: سرعت بخشی در تحقق برنامه بهره‌وری تعیین شده ضروری است و باید برنامه لازم در این حوزه با پیش‌بینی منابع آن تدوین و عملیاتی شود.

استاندار بوشهر با اشاره به بهره‌وری در بخش پرورش میگو در استان یادآور شد: به روش سنتی در هر هکتار ۳ تا ۴ تن میگو تولید می‌شود.

محمدی زاده با بیان اینکه به روش ژئو مبران تولید به ۲ برابر افزایش می‌یابد اضافه کرد: اکنون این روش در برخی مزارع پرورشی استان بوشهر در دست اجرا است و اجرای آن تولید در هر هکتار را به ۶ تن رسانده است.

استاندار بوشهر خاطرنشان کرد: استفاده از روش‌های نوین در پرورش میگو، تولید را تا پنج برابر افزایش می‌دهد.

وی اضافه کرد: با اجرای روش‌های نوین، تولید میگوی پرورشی از سطح ۶ هزار و ۴۰۰ هکتار در سال جاری از ۳۲ هزار به ۱۰۰ هزار تن افزایش یابد.

محمدی‌زاده با اشاره به سهم سرانه ۷۷ درصد نفت، گاز و پتروشیمی در تولید ناخالص گفت: با توجه به این موضوع می‌طلبد با تهیه ساز و کاری نشستی با حضور مجتمع گاز پارس جنوبی، شورای راهبردی شرکت‌های پتروشیمی منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس و خود سازمان منطقه ویژه پارس تشکیل شود.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بوشهر

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


می دانستید مادر ترانه علیدوستی یک هنرمند معروف است؟ | شباهت جالب ترانه علیدوستی به مادر...