دارندگان مدرک دکتری کمتر از حداقل دستمزد درآمد دارند


به گفته مقامات دانشگاهی برجسته، نقش مهمی که دارندگان مدرک دکترا در قلب تحقیقات جهان ایفا می ‌کنند، با پرداخت ‌های غیرقابل قبول پایین تضعیف می ‌شود. به گزارش سیناپرس، پروفسور اورلا فیلی...

دارندگان مدرک دکتری کمتر از حداقل دستمزد درآمد دارند

به گفته مقامات دانشگاهی برجسته، نقش مهمی که دارندگان مدرک دکترا در قلب تحقیقات جهان ایفا می ‌کنند، با پرداخت ‌های غیرقابل قبول پایین تضعیف می ‌شود.

به گزارش سیناپرس، پروفسور اورلا فیلی (Orla Feely) معاون تحقیقات، نوآوری دانشگاه دوبلین گفت:پرداخت ها به هزاران محقق دکترا پس از سقوط مالی به عنوان یک اقدام ریاضتی کاهش یافت، اما باید فوراً به حالت گذشته بازگردانده شود.

در این رابطه جفری ساردینا (Jeffrey Sardina) رئیس اتحادیه دارندگان دکترا گفت که تورم و مسائل مربوط به هزینه زندگی بحرانی را برای دانشجویان دکتری فعلی ایجاد کرده است که می تواند تهدیدی برای اقتصاد و پایداری نظام آموزشی به حساب آید.

به گفته کارشناسان، کمک هزینه ای که به محققان دکتری در آموزش عالی اروپا داده می شود، دارای نرخ استاندارد ۱۸۵۰۰ یورو در سال است.

پروفسور فیلی گفت : بسیاری از پژوهشگران که به کمک هزینه تحصیلی وابسته هستند، از نظر مالی دچار چالش و مشکل هستند و این امر اخیرا به دلیل بحران هزینه های زندگی پررنگ تر شده است.

پروفسور فیلی یادآور می شود: طبق بودجه سال ۲۰۰۸ برای تحقیقات که در آن ۱۸۵۰۰ یورو به محققان دکترا در سال پرداخت می شد، امروزه نیز همچنان همان مبلغ به پژوهشگران داده می شود.

او در ادامه گفت: خطر آشکاری که وجود دارد این است که تعداد دانشجویان پژوهشی شاغل در آموزش عالی شروع به کاهش کند زیرا بسیاری از دانشجویان نمی توانند برای سه یا چهار سالی که برای رسیدن به سطح فوق دکتری طول می کشد، از خود حمایت مالی کنند.

پروفسور فیلی توضیح می دهد:حدود ۹۲ درصد از فارغ التحصیلان دکترا ۹ ماه پس از احراز صلاحیت مشغول به کار شده و بسیاری از آنها در بخش های علوم طبیعی، آموزش، فناوری، مهندسی، بهداشت و غیره و همچنین حوزه های ماموریتی مهم سرمایه گذاری مستقیم خارجی و شرکت های داخلی مشغول به فعالیت می شوند.

به گزارش سیناپرس، ساردینا در پایان گفت یک محقق دکترا یک کارآموز یا کارگر نیست، آنها دانشگاهیانی هستند که از طریق تحقیقات جدید و گاهی اوقات تولید علم به دانشگاه و اقتصاد کمک می کنند. او افزود: این شرایط برای پژوهشگران و علم کاملاً ناپایدار است، بنابراین ما باید تغییراتی را رقم بزنیم که از وضعیت محققان محافظت کند.

مترجم: مهدی فلاحی پناه
منبع: times

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه علمی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


شنیده شدن صدای انفجار در شهر قهجاورستان اصفهان