نشر معارف اهل بیت در دوران امام رضا (ع) به اوج رسید


نشر معارف اهل بیت در دوران امام رضا (ع) به اوج رسید

همدان-مدیرکل تبلیغات اسلامی همدان گفت:امام باقر و امام صادق (ع)هم با استفاده از کرسی درس به انتقال معارف اصیل شیعی پرداختند و در نهایت و در در دوران امام رضا(ع) این معارف به اوج خود رسید.

به گزارش خبرگزاری مهر،حجت السلام محمد هادی نظیری در اجتماع امام رضایی ها در میدام امام خمینی ره همدان اظهار کرد:پس از هجرت امام رضا(ع) از مکه به مدینه که هجرت حضرت معصومه(س) و برادرش احمد ابن موسی(ع) را در پی داشت، سه قطب اصلی حرکات معنوی در ایران از این خانواده آغاز و قریب به ۴۰ هزار نفر از فرزندان ائمه و امامزادگان و شیعیان و علویان به ایران هجرت نمودند.

وی افزود: بعد از شهادت امام حسین(ع)، امام سجاد(ع) و امامان بعد ایشان در صدد بازیافت هویت امام معصوم و مقام ولایت در فضای جامعه بودند و هر کدام نیز از ابزاری استفاده میکردند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی همدان گفت: امام سجاد(ع) از ابزار دعا و نیایش؛ امام باقر و امام صادق(علیهم السلام) هم با استفاده از کرسی درس به انتقال معارف اصیل شیعی پرداختند و در نهایت و در در دوران امام رضا(ع) این معارف به اوج خود میرسد؛ لذا ما به امام رضا(ع)، عالم آل محمد(ص) میگوییم.

حجت‌الاسلام نظیری در پایان و با اشاره به ۳۰ روایت از امام رضا(ع) در باب فرج، انتظار فرج را تلاش برای آماده سازی مقدمات ظهور امام عصر(عج) دانست و بیان کرد: اجتماع شیعه در ایران اسلامی، حول محور حضرت علی ابن موسی الرضا(ع)، برای مقدمه سازی ظهور حجت پایانی الهی، امام عصر(ع) می باشد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه همدان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ دوباره نخوابیدم افکار پریشون ریمیکس اینستا