چگونه یاقوت اصل را از تقلبی تشخیص دهیم؟ + عکس


چگونه یاقوت اصل را از تقلبی تشخیص دهیم؟ + عکس

بر اساس قیمت هر قیراط، یاقوت ها می توانند با ارزش ترین سنگ های قیمتی رنگی باشند. با این حال، تعداد زیادی تقلبی وجود دارد، و تشخیص واقعی بودن یاقوت بسیار دشوار است.

به گزارش اقتصاد آنلاین، بر اساس قیمت هر قیراط، یاقوت ها می توانند با ارزش ترین سنگ های قیمتی رنگی باشند. با این حال، تعداد زیادی تقلبی وجود دارد، و تشخیص واقعی بودن یاقوت بسیار دشوار است. در نهایت، مطمئن ترین راه برای تشخیص این است که سنگ را نزد یک جواهرساز معتبر ببرید. اما در اینجا به شما آموزش می دهیم که با چند روش ساده در خانه، می توانید با مشاهده رنگ و سختی یاقوت، اصالت یاقوت را بسنجید. با ما همراه باشید:

آزمایش اول

به رنگ و درخشش سنگ توجه کنید. یاقوت‌های واقعی با رنگ قرمز عمیق، واضح و تقریباً «درخشان» می‌درخشند. جواهرات تقلبی اغلب کسل کننده هستند: آنها "سبک هستند، اما روشن نیستند." اگر گوهر بیشتر به رنگ قرمز تیره است، ممکن است به جای یاقوت، گارنت باشد.

رنگ ثابت و یکنواخت در سراسر سنگ را بررسی کنید. تقلبی ها بیشتر دارای لکه های ناخالص هستند.

از "قرمز چراغ توقف" به عنوان راهنما استفاده کنید، اما انتظار نداشته باشید که یک یاقوت واقعی پیدا کنید که در واقع آنقدر روشن باشد. یک یاقوت واقعی باید بیشتر شبیه یک چراغ راهنمایی روشن باشد تا مانند یک سنگ کسل کننده.

چگونه یاقوت اصل را از تقلبی تشخیص دهیم؟ + عکس

آزمایش دوم

سنگ یاقوت را با یک تکه شیشه قرمز مقایسه کنید. اگر شیشه و سنگ شبیه به هم هستند، ممکن است فقط دو تکه شیشه قرمز در دست داشته باشید! فروش یاقوت های جعلی با استفاده از کامپوزیت شیشه ای نسبتاً رایج است.

چگونه یاقوت اصل را از تقلبی تشخیص دهیم؟ + عکس

آزمایش سوم

سعی کنید سطح را خراش دهید. یاقوت های واقعی سنگ های بسیار سختی هستند. یک ناخن یا یک سکه را روی سطح "یاقوت" بکشید و ببینید آیا می توانید آن را خراش دهید یا خیر. اگر یاقوت خراش نشان دهد، پس احتمال زیادی وجود دارد که یاقوت واقعی نباشد. فقط یک الماس می تواند یاقوت را خراش دهد.

یاقوت های مرکب به اندازه یاقوت های واقعی بادوام نیستند. این احتمال وجود دارد که یاقوت یک "جعلی" کامل نباشد و فقط یک سنگ ماشینی باشد.

چگونه یاقوت اصل را از تقلبی تشخیص دهیم؟ + عکس

آزمایش چهارم

ببینید آیا یاقوت روی سطح دیگری ساییده می شود یا خیر. سنگ را به آرامی روی یک سطح سخت و صاف خراش دهید: کاشی چینی یا یک تکه شیشه شفاف. سنگ باید سطح آن را خراش دهد خواه "یاقوت" باشد یا نباشد. با این حال، اگر "یاقوت" یک علامت قرمز روی سطحی که شما آن را خراشیده اید، به جا بگذارد، به شما هشدار می دهد.

علامت قرمز ممکن است نشانه ای از رنگ آمیزی مصنوعی جواهر باشد. ممکن است به شما بگوید که "گوهر" در واقع از ماده بسیار ضعیف تری ساخته شده است.

چگونه یاقوت اصل را از تقلبی تشخیص دهیم؟ + عکس

سخن پایانی

انواع سنگ های جعلی را بشناسید. سنگ هایی که معمولاً به عنوان یاقوت تقلبی استفاده می شوند عبارتند از گارنت، تورمالین، شیشه و سنگ های مرکب.

گارنت ها کانی های سیلیکاتی مات و قرمز تیره هستند. آنها بسیار نرم تر از یاقوت هستند.

تورمالین یک کانی سیلیکات صورتی مایل به قرمز است. تورمالین تا حدودی سخت تر از گارنت است، اما بسیار نرم تر از یاقوت سرخ است.

چگونه یاقوت اصل را از تقلبی تشخیص دهیم؟ + عکس

یاقوت های مرکب، یاقوت های واقعی هستند که با شیشه ذوب شده اند. این باعث می شود سنگ بزرگتر شود تا جواهرساز بتواند آن را با پول بیشتری بفروشد. یاقوت های مرکب اغلب به عنوان یاقوت های "واقعی" با قیمت واقعی یاقوت فروخته می شوند.

در پایان یادآور می شویم سنگ را نزد یک جواهرساز حرفه ای بیاورید. در نهایت، مطمئن ترین راه برای اطمینان این است که او به شما بگوید که یاقوت واقعی است یا خیر.

چگونه یاقوت اصل را از تقلبی تشخیص دهیم؟ + عکس

به بریدگی ها و وجوه یاقوت نگاه کنید. پیچیدگی های سطح یاقوت فقط در زیر یک میکروسکوپ ۱۰ توانی به راحتی قابل مشاهده است. اگر یاقوت گرد، نورد شده یا بیش از حد صاف باشد، احتمالاً یک جواهر تقلبی است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


اولین واکنش منوچهر هادی به ویدئوی جنجالی یکتا ناصر