قدردانی نخست وزیر انگلیس از «محمد بن سلمان»


قدردانی نخست وزیر انگلیس از «محمد بن سلمان»

نخست وزیر انگلیس در تماسی با ولیعهد عربستان به دلیل نقش شخصی او در آزادی پنج انگلیسی که در شرق اوکراین دستگیر شده بودند، قدردانی کرد.

قدردانی نخست وزیر انگلیس از «محمد بن سلمان»

به گزارش راهبرد معاصر، شبکه سی ان ان به نقل از بیانیه دولت انگلیس اعلام کرد لیز تراس، نخست وزیر این کشور در تماس تلفنی که با محمد بن سلمان، ولیعهد عربستان داشت، به دلیل نقش شخصی او در آزادی پنج انگلیسی بازداشت شده در شرق اوکراین بازداشت داشت و از نقش ولیعهد سعودی برای آنکه آسودگی خاطر بسیاری را برای خانواده‌هایشان رقم زد، قدردانی کرد.

همچنین در این بیانیه آمده است که دو طرف درخصوص شراکت استراتژیک میان انگلیس و عربستان از طریق پاره‌ای از مسائل از جمله همکاری در زمینه دفاعی و امنیت انرژی گفتگو کردند.

نخست وزیر انگلیس در این راستا بر تمرکز خود بر توافق درمورد قرارداد تجاری مستحکم میان انگلیس و کشور‌های شورای همکاری خلیج فارس و توسعه تجارت دوجانبه و سرمایه‌گذاری در زمینه‌هایی مثل هواپیمایی و فناوری پاک تاکید کرد. او همچنین ادعا کرد انگلیس بر تمایلش برای پیشرفت در اصلاحات داخلی در عربستان سعودی تاکید دارد.

روسیه روز چهارشنبه گذشته چند اسیر را که یکی از آن‌ها از مراکش و چند تن دیگر از انگلیس، آمریکا و سوئد بودند، آزاد کرد. رسانه‌های عربی نیز از موفق بودن میانجیگری عربستان بین روسیه و اوکراین برای تبادل اسرا و ورود آن‌ها به ریاض خبر دادند.

به تازگی پس از بحران انرژی پیش آمده در اروپا کشورهای این قاره بدون درنظر گرفتن مواضع قبلی خود در خصوص نقض آزادی بیان بعد از قتل جمال خاشقچی، منتقد آل سعود با روی گشاده به عربستان رفته و به دنبال حل و فصل بحران ناشی از قطع گاز روسیه هستند./ باشگاه خبرنگاران

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


بازیگر نقش شهید طهرانی‌مقدم انتخاب شد