عامل تنگی نفس در بیماران کرونایی


عامل تنگی نفس در بیماران کرونایی

نوتروفیل ها، فراوان ترین نوع گلبول های سفید خون و اولین خط دفاعی بدن در برابر عفونت هستند.

به گزارش بهداشت نیوز،پاتوژن های خارجی می توانند به بدن فشار وارد کنند و نوتروفیل ها را فعال کنند. هنگامی که نوتروفیل ها فعال می شوند، از سلاح های مختلفی برای محافظت از بدن استفاده می کنند. اما اگر بیش از حد فعال شوند، این سلاح ها می توانند به بافت های بدن آسیب برسانند. بافت ریه از رگ های خونی اشباع شده است و آنها را در برابر حملات نوتروفیل بسیار مستعد می کند.

اگر صدمات حاد ریه به اندازه کافی شدید باشد، می تواند منجر به سندرم زجر تنفسی حاد (ARDS) شود که علت اصلی مرگ ناشی از COVID-19 است. نیکلاس تونکس، پروفسور Caryl Boies در تحقیقات سرطان در آزمایشگاه Cold Spring Harbor و تیمش دارویی کاندیدایی پیدا کرده اند که می تواند با مهار پروتئینی به نام PTP1B از التهاب ریه کشنده در موش ها جلوگیری کند. کشف آنها ممکن است به ایجاد درمان های بهتر برای شرایط التهابی شدید مانند سپسیس و COVID-19 کمک کند.

تونکس می گوید: وقتی به COVID-19 فکر می کنید، آسیب حاد ریه و ARDS زمینه ساز جنبه های کشنده این بیماری است. و بنابراین، وقتی همه‌گیری این بیماری شیوع پیدا کرد، ما فکر می‌کردیم که آیا می‌توانیم برای کمک به درک این جنبه از بیماری و پیشنهاد راه‌هایی برای درمان آن، کاری انجام دهیم.

محققان از یک فرآیند طبیعی به نام پیری نوتروفیل استفاده کردند که بدن از آن برای کنترل طول عمر سلول های ایمنی استفاده می کند. با افزایش سن، نوتروفیل ها کمتر خطرناک می شوند.

تیم محققین کشف کردند: مهار PTP1B پیری نوتروفیل ها را سرعت می بخشد. نوتروفیل کهنسال مانند یک سرباز بدون سلاح است. بنابراین صرف نظر از اینکه چه تعداد نوتروفیل به یک منطقه سرازیر می شود، آنها نمی توانند آسیب جدی وارد کنند.

این پروژه بخشی از یک برنامه تحقیقاتی مرتبط با COVID در CSHL بود. دانشمندان در تلاش هستند تا درک چگونگی تأثیر مهارکننده‌های PTP1B بر سیستم ایمنی را افزایش دهند. Tonks امیدوار است که تحقیقات مستمر آزمایشگاه او منجر به درمان های جدید و اقدامات پیشگیرانه برای بیماری های التهابی مختلف شود.

آزمایشگاه او در حال حاضر با شرکت DepYmed کار می کند تا نامزدهای داروهای مهارکننده PTP1B را به آزمایشات بالینی ببرد.
دانشمندان این پروژه مدت ها بود که به دنبال تولید داروی مولکولی کوچکی اند که این پروتئین‌ها را هدف قرار می‌دهد، که می‌تواند رویکردهای جدیدی را برای درمان بیماری‌های بزرگ انسانی از جمله سرطان و بیماری‌های متابولیک و نورودژنراتیو ارائه دهد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


35 تصویر زمینه دخترانه جدید از عکس های شیک کیوت و با کلاس 2022