تشرف بیش از 12 میلیون نفر به حرم رضوی در دهه آخر صفر


تشرف بیش از 12 میلیون نفر به حرم رضوی در دهه آخر صفر

مشهد ـ معاون اماکن متبرکه حرم مطهر رضوی گفت: طی روزهای اخیر بیش از ۱۲ میلیون تشرف به حرم مطهر رضوی به ثبت رسیده است.

به گزارش خبرگزاری مهر، محمد توکلی با ارائه گزارشی از میزان ورود زائران به حرم مطهر رضوی، اظهار کرد: طی روزهای اخیر بیش از ۱۲ میلیون تشرف به حرم مطهر رضوی به ثبت رسیده که نشان دهنده ارادت و دلبستگی ویژه دوستداران اهل بیت (ع) به امام رضا (ع) است.

به گفته معاون اماکن متبرکه حرم مطهر رضوی، در این ایام آمار تشرف زائران به حرم مطهر رضوی نیز کم‌نظیر بوده و یک دلیل مهم آن، عبور از دو سال سخت کرونایی و فراهم شدن استقبال گسترده از خیل عزاداران بوده است.

معاون اماکن متبرکه حرم مطهر تصریح کرد: آمار تشرف زائران به صورت روزانه در ۱۶ ورودی حرم مطهر محاسبه می‌شود و بر اساس این آمار، تعداد تشرف‌ها در روزهای اخیر از عدد ۱۲ میلیون عبور کرده است.

وی افزود: در این ایام علاوه بر میلیون‌ها زائری که از اقصی نقاط کشور به مشهد مقدس مشرف شدند، بسیاری از زائران خارجی از کشورهای مختلف نیز به شکل فردی یا گروهی زائر امام رضا (ع) شدند.

توکلی ادامه داد: در مقایسه با دو سال گذشته، خیل عظیمی از زائران به شهر مقدس مشهد و حرم مطهر امام رضا (ع) مشرف شده‌اند و ما نیز به عنوان خادمان این زائران بزرگوار، تلاش کردیم شرایط تسهیل زیارت زائران علی بن موسی الرضا (ع) را فراهم آوریم.

معاون اماکن متبرکه حرم مطهر اضافه کرد: طبق گزارش‌های رسمی ارائه شده، مشهد مقدس در دهه آخر ماه صفر میزبان بیش از ۸ میلیون و ۲۰۰ هزار زائر ورودی به این شهر بوده که در کنار مجاوران، برای شرکت در سوگواری شهادت امام هشتم (ع) زائر آستان ملکوتی امام هشتم (ع) شدند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خراسان رضوی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


اولین واکنش منوچهر هادی به ویدئوی جنجالی یکتا ناصر