رام کردن شیرهای ترانگا در وین!/ حسینی علیه مانه و رفقا


رام کردن شیرهای ترانگا در وین!/ حسینی علیه مانه و رفقا

تیم ملی ایران در بازی دوستانه برابر سنگال به تساوی رسید.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ دومین بازی دوستانه ایران در اردوی وین برابر سنگال برگزار شد. قهرمان افریقا با یک مشت لژیونر ریز و درشت می توانست برای تیم ایران یک محک درجه اول محسوب شود. بعد از پیروزی شیرین و روحبه بخش برابر اروگوئه که به نوعی یک استارت جذاب برای کارلوس کی روش در آغاز دوباره اش محسوب می شد، بازی با قهرمان آفریقا برای کی روش یک اهمیت شخصی نیز داشت. مربی پرتغالی در دوران حضور در مصر دو بار در جام ملت های آفریقا و انتخابی جام جهانی برابر شیرهای ترانگا مغلوب شده بود و این بازی برایش یک اهمیت ویژه داشت تا روی نیمکت ایران حسابش را با سنگال صاف کند.

کی روش تیمش را با 7 تغییر نسبت به بازی مقابل اروگوئه برابر سنگال ارنج کرد. حضور 3 هافیک دفاعی در ترکیب تیم ایران نشان از تفکرات و حساسیت ویژه مربی پرتغالی نسبت به قهرمان افریقا بود و نشان می داد کی روش حاضر نیست در برابر شیرهای ترانگا ریسک کند.

طبق انتظارات بازی با میدانداری سبزهای سنگال آغاز شد. تیمی که سادیو مانه نامدار در متن تمامی حرکاتش قرار داشت. در مقابل تیم ایران با همان تاکتیک آشنای دفاع – ضدحمله می کوشید تا ابتدا حریف را کنترل کرده و در بزنگاه ها و تک مضراب ها دروازه حریف را تهدید کند. اتفاقی که البته دزر سراسر نیمه نخست هرگز رخ نداد و ایران موفق نشد حتی یک بار به دروازه سنگال نزدیک شود.

در مقابل در سنگال تمامی توپ ها به سادیو مانه ختم می شد اما بازی بدون اشتباه مدافعان مرکزی ایران به ویژه کنعانی و یکی دو سیو درخشان از حسینی باانگیزه و البته بی دقتی مهاجمان سنگال سبب شد دروازه ایران بسته بماند و دو تیم دست خالی به رختکن بروند. اگرچه برتری مطلق از آن سبزهای آفریقا بود.

بازی منفعلانه ایران سبب شد تا کی روش در نیمه دوم سه تعویض همزمان انجام دهد و با به زمین فرستادن سامان قدوس، سردار آزمون و علیرضا جهانبخش، برای تسلط بر توپ و زمین برنامه ریزی کند.

نیمه دوم متعادل شروع شد اما روی یک حمله برق آسا از سوی سنگال مرتضی پورعلی گنجی که در نیمه دوم به جای کنعانی به میدان آمده بود، دروازه خودی را گشود تا سنگال مزد برتری اش را بگیرد.

بعد از این گل ورق بازی برگشت و ایران با میدانداری قدرس و نفوذهای حاج صفی از چپ به دروازه حریف نزدیک شد و بعد از یک موقعیت خوب که از دست رفت، با سانتر حاج صفی سردار آزمون دروازه سنگال را گشود تا همه چیز برابر شود.

بعد از این گل دوباره سنگال جلو کشید اما باز هم این حسینی بود که در یکی دو صحنه با رفلکس های خود دوباره درخشید و مهاجمان سنگال را ناکام گذاشت.

در دقایق پایانی بازی متعادل شد و اتفاق خاصی نیفتاد تا تیم ایران قهرمان آفریقا را متوقف کند.

رام کردن شیرهای ترانگا در وین!/ حسینی علیه مانه و رفقا

ایران 1
گل: سردار آزمون (64)

سنگال 1
گل: مرتضی پورعلی گنجی (55، گل به خودی)



ایران:
سیدحسین حسینی، صادق محرمی، محمدحسین کنعانی‌زادگان (دقیقه ۴۶- مرتضی پورعلی گنجی)، سید مجید حسینی، احسان حاج صفی، سعید عزت‌اللهی (دقیقه ۴۶- امید ابراهیمی)، احمد نوراللهی، میلاد سرلک (دقیقه ۴۶- سامان قدوس)، علی قلی زاده، کریم انصاری فرد (دقیقه ۴۶- علیرضا جهانبخش) و مهدی طارمی (دقیقه ۵۸- سردار آزمون)
سرمربی: کارلوس کی‌روش


سنگال:
سنی دییِنگ، کالیدو کولیبالی، پاپه ابوسیسه، فورموس مندی، اسماعیل ژاکوبس، کرپین دیاتا، نامپلیز مندی، ادریسا گه‌یه، بامبا اسماعیل سار، سادیو مانه، بولای دیا
سرمربی: آلیو سیسه

بیشتر بخوانید:

"آماده ایم" رمز تیم ملی پیش از دیدار برابر سنگال

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه ورزشی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


(تصاویر) نمایش موزیکال «شازده کوچولو»