تولد نخستین گرگ شبیه سازی شده جهان در دنیا


تولد نخستین گرگ شبیه سازی شده جهان در دنیا

نخستین گرگ شبیه سازی شده جهان در چین متولد شد.

به گزارش مشرق، یک شرکت شبیه سازی (کلون سازی) حیوانات خانگی، از تولد نخستین گرگ قطبی (گرگ شمالگان) شبیه سازی شده خبر داد که به وسیله یک مادر جایگزین، یعنی یک سگ از نژاد بیگل به دنیا آمد.

طبق گزارش نشریه گلوبال تایمز، این توله گرگ ماده که «مایا» نام دارد، به همراه مادرش (یعنی همان سگ از نژاد بیگل) در یک ویدئو کنفرانس از سوی شرکت زیست فناوری سینوژن (Sinogene) رونمایی شد. بر پایه این گزارش، ویدئوی این گرگ ۱۰۰ روز پس از تولدش منتشر شد.

این گرگ که مایا نام دارد، با استفاده از «دی ان ای» جمع آوری شده از یک گرگ قطبی که او نیز مایا نام داشته و در پارک جنگلی «هاربین پولارلند» (Harbin Polarland) در شمال شرقی چین مرده، شبیه سازی شده است.

آن گرگ قطبی اولیه که در پارک جنگلی هاربین پولارلند مُرد، پیشتر در کانادا متولد شده بود و در سال ۲۰۰۶ به چین منتقل شد و در اوایل سال ۲۰۲۱ بر اثر کهولت سن درگذشت.

شرکت سینوژن به طور معمول در شبیه سازی حیوانات خانگی مُرده مانند سگ، گربه و یا اسب مرده برای مشتریان خصوصی خود تخصص دارد؛ اما حال این شرکت می‌خواهد تا از مهارت به دست آمده خود برای شبیه سازی گونه‌هایی از حیوانات که در خطر انقراض قرار دارند، استفاده کند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اجتماعی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تالاب‌ های چهارمحال‌ و بختیاری از جاذبه های گردشگری در نوروز + عکس