توقف کامل عرضه گاز روسیه به اروپا از طریق «جریان شمالی»


توقف کامل عرضه گاز روسیه به اروپا از طریق «جریان شمالی»

روسیه پمپاژ گاز به اروپا از طریق خط لوله جریان شمالی را تا رفع آسیب تجهیزات آن به طور کامل متوقف کرد.

توقف کامل عرضه گاز روسیه به اروپا از طریق «جریان شمالی»

به گزارش گروه اقتصاد بین الملل ایران اکونومیست به نقل از روسیا الیوم، «گازپروم» اعلام کرده است که پمپاژ گاز روسیه از طریق «جریان شمالی» به اروپا به طور کامل متوقف شده است و این امر تا رفع آسیب تجهیزات ادامه خواهد داشت.

شرکت دولتی گازپروم پیش از این، عرضه گاز از طریق نورد استریم را کاهش داده و باعث شده بود قیمت گاز و برق در اروپا افزایش چشمگیری پیدا کند.

این شرکت روسی اعلام کرد که در جریان تعمیر و نگهداری آخرین ایستگاه پمپاژ گاز که در مسیر خط لوله جریان شمالی کار می کرد، نشت نفت کشف شد و بنابراین پمپاژ گاز از طریق خط تا رفع عیوب به طور کامل متوقف شد.

بر اساس اطلاعات دریافتی از زیمنس، رفع کامل نشت روغن در واحد پمپاژ تنها توسط سازمانی که متخصص در تعمیر چنین عیوبی است امکان پذیر است.

پیش از این، الکسی میلر، رئیس گازپروم گفت که زیمنس در حال حاضر عملاً هیچ امکانی برای تعمیر دوره ای واحدهای پمپاژ در خط ندارد و جایی برای انجام این کار ندارد.

میلر تاکید کرد که کشورهای غربی حجم زیادی از تحریم‌ها را علیه روسیه اعمال کردند و به همین دلیل سردرگم شده‌اند و در دام این تحریم‌ها افتاده‌اند.

قطع عرضه گاز از سوی روسیه که دومین صادرکننده بزرگ نفت جهان پس از عربستان سعودی و بزرگترین صادرکننده گاز طبیعی جهان است، بازارهای انرژی جهانی را ملتهب خواهد کرد و اقتصاد جهان را با قیمت‌های بالاتر انرژی روبرو می‌کند.

رئیس جمهور روسیه گفته است که تلاش اروپا برای تعیین سقف قیمت برای گاز روسیه احمقانه است و به قیمت‌های جهانی بالاتر و مشکلات اقتصادی در اروپا منجر می‌شود.

اروپا معمولا حدود ۴۰ درصد از گاز و ۳۰ درصد از نفت مورد نیاز خود را از روسیه وارد می‌کند.

آمریکا و متحدانش از ۲۴ فوریه که جنگ میان روسیه و اوکراین آغاز شد، روسیه را تحریم کردند که در نتیجه آن خودشان با بحران انرژی روبرو شدند.

پایان پیام/

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اقتصادی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


اولین واکنش منوچهر هادی به ویدئوی جنجالی یکتا ناصر