رهاسازی سارگپه بهبود یافته در زیستگاه‌های طبیعی بندرترکمن


رهاسازی سارگپه بهبود یافته در زیستگاه‌های طبیعی بندرترکمن

بندرترکمن- رئیس اداره حفاظت محیط زیست بندرترکمن گفت: یک بهله پرنده شکاری از نوع سارگپه پس از سه هفته تیمارداری، مداوا و کسب توانایی پرواز در طبیعت حاشیه خلیج گرگان در غرب گلستان رهاسازی شد.

علی بیانی در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: حدود سه هفته قبل یکی از علاقه مندان به حیات وحش یک بهله سارگپه مصدوم را به اداره محیط زیست بندرترکمن تحویل داد که از ناحیه بال و دم دچار مصدومیت بود.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست بندرترکمن گفت: این پرنده پس از درمان و کسب قابلیت زندگی در زیستگاه‌های طبیعی خود رهاسازی شد.

وی از مردم غرب استان خواست در صورت مشاهده پرندگان و حیوانات وحشی زخمی، موضوع را به واحدهای حفاظت محیط زیست اطلاع دهند تا اقدامات لازم برای تیمار داری این گونه‌ها انجام شود.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست بندر ترکمن اظهار کرد: سارگپه ها پرندگان شکاری از راسته شاهین سانان هستند که در تیره قوشیان قرار می‌گیرند و کورکورها، عقاب‌ها، قوش ها، سنقرها و کرکس‌ها هم در این تیره قرار دارند.

وی گفت: حوزه استحفاظی محیط زیست شهرستان ترکمن به دلیل برخورداری از زیستگاه‌های منحصر به فرد دشتی و تالابی در کریدور مهاجرت پرندگان شکاری واقع است و همه ساله از اوایل تیر تا آذرماه میزبان این پرندگان با ارزش و حمایت شده است.

گفتنی است گلستان از محدود تنفس گاه‌های گونه‌های مختلف جانوری ایران بوده و به عنوان ایرانی کوچک از کوه، دریا، جنگل، دشت و بیابان به طور یکجا برخوردار است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گلستان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


اظهارات جدید رئیس موساد درباره توافق با حماس برای مبادله اسرا