بررسی MPV تمام برقی هایما 7X-E با محدوده پیمایشی 500 کیلومتر


بررسی MPV تمام برقی هایما 7X-E با محدوده پیمایشی 500 کیلومتر

خودروی چندمنظوره هفت صندلی Haima 7X-E طی چند روز آینده به بازار معرفی می‌شود. این ماشین در حقیقت نسخه تمام برقی Haima 7X‌ به حساب می‌آید که دارای...

خودروی چندمنظوره هفت صندلی Haima 7X-E طی چند روز آینده به بازار معرفی می‌شود. این ماشین در حقیقت نسخه تمام برقی Haima 7X‌ به حساب می‌آید که دارای جلوپنجره بسته بوده و باتری آن می‌تواند محدوده پیمایشی ۵۰۰ کیلومتر را ارائه دهد.

نسخه بنزینی هایما ۷ ایکس در بازه ۱۲۵۸۰۰ تا ۱۴۹۸۰۰ یوان در بازار چین معامله می‌شود (حدود ۱۸ الی ۲۱ هزار دلار) و انتظار می‌رود که قیمت نسخه تمام برقی از ۱۵۰ هزار یوان (حدود ۲۱ هزار دلار) آغاز شود.

از لحاظ ظاهر، MPV جدید شباهت بسیاری به Haima 7X‌ دارد و جلوپنجره بسته آن به خوبی ماهیت برقی خودرو را به نمایش می‌گذارد. چراغ‌های مثلثی شکل در دو طرف به نوارهای نوری متناوب مجهز بوده و شیب ستون A در کنار بدنه به خوبی احساس می‌شود. طراحی برآمده خط کمر نیز ظاهر اسپرت تری را به خودروی جدید بخشیده است.

بررسی MPV تمام برقی هایما 7X-E با محدوده پیمایشی 500 کیلومترنمای مقابل خودروی تمام برقی هایما 7X-E

از لحاظ سایز، خودروی برقی جدید با طول ۴.۸۱۵ متر، عرض ۱.۸۷۴ متر و ارتفاع ۱.۷۲ متر ساخته شده و فاصله بین محورهای آن به ۲.۸۶ متر می‌رسد. بنابراین می‌توان گفت که فضای درون کابین به اندازه کافی باز بوده و آسودگی سرنشینان را تضمین می‌کند. صندلی‌ها ماهیت انعطاف‌پذیر داشته و به ترتیب ۲، ۲ و ۳ درون کابین چیده شده‌اند.

بررسی MPV تمام برقی هایما 7X-E با محدوده پیمایشی 500 کیلومترهایما 7X-E

و اما از لحاظ پیکربندی باید گفت که خودروی هایما 7X-E به سیستم مموری پارکینگ (پارکینگ مبتنی بر آموزش) مجهز بوده که با همکاری بایدو (Baidu) ساخته شده و از قابلیت‌های متعددی مثل پارک خودکار APA، پارک از راه دور RPA و یادگیری پارک HAVP پشتیبانی می‌کند. علاوه بر این سیستم، امکاناتی نظیر کروز کنترل هوشمند IACC، ترمز خودکار AEB، کنترل از راه دور، کنترل صوتی هوشمند، شارژ هوشمند، مدیریت تخلیه شارژ در نسخه تمام برقی هایما به کار رفته‌اند.

هایما 7X-E همچنین از ماژول باتری لیتیومی سه‌تایی با فناوری NP استفاده می‌کند که محصولی از شرکت CATL به حساب می‌آید. حدود ۲۷ دقیقه طول می‌کشد تا شارژ باتری از ۳۰ به ۸۰ درصد برسد. باتری به‌کاررفته در هایمای جدید امکان پیمودن مسافتی حدود ۵۰۰ کیلومتر را فراهم می‌آورد، هرچند اشاره‌ای به موقعیت عملیاتی نشده است.


حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خودرو

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


گرگی ناگهان وارد بیمارستان شد/ اما زمانی که پرستاران علت را فهمیدن، نتوانستند جلوی گریه...