آتش نشانان شیراز در کوتاه ترین زمان به محل حادثه می رسند


آتش نشانان شیراز در کوتاه ترین زمان به محل حادثه می رسند

شیراز- رئیس سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری شیراز گفت: زمان رسیدن نیروهای امدادی شیراز به محل حادثه دو دقیقه کمتر از متوسط کشور است.

به گزارش خبرنگار مهر، محمد هادی قانع پیش از ظهر چهارشنبه در نشستی خبری در جمع خبرنگاران بیان کرد: متوسط زمان رسیدن نیروهای امدادی به محل حادثه شش دقیقه است اما نیروهای امدادی شهر شیراز چهار دقیقه است.

وی اضافه کرد: در راستای ایمن سازی اطراف حرم مطهر احمد ابن موسی کارگروه ویژه ای در شیراز تشکیل شده تا بتوان زمینه ایمن سازی اطراف حرم را فراهم کرد.

قانع تاکید کرد: در طول هفته آتش نشان قرار است کلنگ زنی ایستگاه شماره ١٠ آتش نشانی بر زمین خواهد زده شد این در حالی است که مرکز آتش نشانی شماره دو شیراز نیز شامل غرب شیراز به زودی افتتاح خواهد شد که افرادی که نیاز به مراجعه به سازمان آتش نشانی دارند می‌توانند در محدوده شمال غرب به این مرکز مراجعه کنند.

وی یادآور شد: در راستای توسعه خدمات به مردم اگر طرح جامع شهری به اجرایی رسید شاهد خواهیم بود که مشکلات حوزه آتش نشانی و خدمات ایمنی در شیراز به حداقل می‌رسد.

قانع تاکید کرد: در این طرح کاهش مدت زمان رسیدن به محل حادثه یکی از اهدافی است که در این طرح مد نظر قرار گرفته شده است.

رئیس سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری شیراز متذکر شد: اگر مجوز لازم برای استخدام نیروهای آتش نشان در شیراز صادر گردد بیش از ٢٠٠ نیروی انسانی شامل ١۴٠ نیروی آتش نشان و ۶٠ راننده آتش نشان به استخدام این سازمان طی سال آینده در خواهند آمد.

به گفته این مقام مسئول همزمان با روز آتش نشان طرح ایمن سازی مناطق یازده گانه شهرداری شیراز نیز کلید خواهد خورد.

قانع تاکید کرد: طی شش ماهه نخست امسال دو هزار و ۴۴۴ نجات یافته، دو هزار و ۶۶۴ عملیات و بیش از سه هزار و ٨٨٣ عملیات امداد و نجات توسط این سازمان انجام شده است.

قانع از مطالبه آتش نشانان سراسر کشور از رئیس جمهور در راستای معافیت گمرکی تجهیزات آتش نشانی به عنوان یکی از مهم‌ترین خواسته‌های این قشر برای نوسازی تجهیزات آتش نشان‌ها اشاره کرد.

وی اطمینان خاطر داد: هیچ مشکلی برای مقابله با مواد خطرناک در شیراز وجود ندارد اما بایستی تجهیزات مورد استفاده آتش نشانان بهبود و به روز رسانی شود.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فارس

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


طرفداری عجیب شیلا خداداد از تتلو / او را خیلی دوست دارم ! + عکس