افت تولید آمریکا قیمت نفت را کاهش داد


افت تولید آمریکا قیمت نفت را کاهش داد

قیمت نفت در معاملات امروز یک به دلیل افت تولید آمریکا دلار و 23 سنت کاهش یافت و به 85.04 دلار در هر بشکه رسید.

به گزارش گروه اقتصاد بین الملل فارس به نقل از رویترز، قیمت نفت در معاملات روز چهارشنبه به علت تقویت دلار و افزایش ذخایر نفت خام آمریکا بیش از یک درصد کاهش یافت.

این عوامل کاهش تولید آمریکا ناشی از وقوع طوفان «ایِن» را جبران کرد.

هر بشکه نفت برنت با یک دلار و 23 سنت کاهش 85.04 دلار فروخته شد و هر بشکه نفت خام آمریکا با یک دلار و 15 سنت کاهش 77.35 دلار معامله شد.

هر دو شاخص نفتی در روز گذشته بیش از 2 درصد افزایش قیمت ثبت کرده بودند.

با افزایش نرخ بهره در سراسر جهان که نگرانی از رکود را تقویت کرده است، ارزش دلار در برابر سبدی از ارزهای بین المللی، رکورد جدیدی در بالاترین رقم 2 دهه گذشته ثبت کرد.

تقویت ارزش دلار، تقاضا برای نفت را کاهش می دهد زیرا با افزایش ارزش این ارز، قیمت کالاهایی که با دلار قیمت گذاری می شوند، گران تر می شود.

آمار آمریکن پترولیوم نشان داد، ذخایر نفت خام آمریکا برای هفته منتهی به 23 سپتامبر حدود 4.2 میلیون بشکه افزایش یافت درحالی که ذخایر بنزین حدود یک میلیون بشکه کاهش داشته و ذخایر فرآورده های نفتی حدود 438 هزار بشکه افزایش یافته است.

در عین حال، بانک گلدمن ساکس به علت انتظار برای تقاضای ضعیف تر و تقویت دلار پیش بینی خود از قیمت در سال 2023 را کاهش داد اما اعلام کرد چشم انداز بلند مدت افزایشی به علت ناامیدی از بهبود عرضه در جهان وجود دارد.

تولیدکنندگان نفت، شروع به بازگرداندن کارگران به سکوی فراساحلی در خلیج مکزیک کردند که در آستانه طوفان «ایِن» بسته شده بودند. این طوفان روز سه شنبه خلیج مکزیک را درنوردید.

حدود 190 هزار بشکه نفت یا 11 درصد تولید ین خلیج متوقف شده بود.

این طوفان، نخستین طوفان امسال است که تولید نفت و گاز در خلیج مکزیک را مختل کرده است؛ حدود 15 درصد نفت خام و 5 درصد از گاز طبیعی آمریکا در این خلیج تولید می شود.

پایان پیام/

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اقتصادی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


مریم کاویانی واقعا پلنگ شد ! / در 53 سالگی 25 ساله شد + عکس های جدید بعد طلاق