اتریوم (ETH) در حال منسوخ شدن است؟!


اتریوم (ETH) در حال منسوخ شدن است؟!

توکن Staked ETH نسبت به توکن ETH معمولی، کارآمدتر و سودآورتر است و پلتفرم هایی که مشتقات لیکوئید استیکینگ را ارائه می دهند محبوبیت آن را تقویت می کنند. برای سال‌ها، پروژه‌های مختلف بلاک‌چین به عنوان «قاتلان اتریوم» در آینده معرفی می‌شدند. شاید آن روز فرا رسیده، اگرچه به نظر می رسد این یک جابجایی داخلی بوده است.

اقتصاد آنلاین – حسین عسکری؛ توکن اتریوم استیکینگ Lido (stETH) و سایر مشتقات لیکوئید استیکینگ در حال منسوخ کردن توکن اتر (ETH) هستند.

انتقال از اثبات کار (PoW) به اثبات سهام (PoS) به کاربران دنیای مالی غیرمتمرکز روزمره (DeFi) اجازه می‌دهد تا از پاداش‌هایی که قبلاً برای ماینرها رزرو شده بود، صرفاً با نگه داشتن stETH یا هر مشتق لیکوئید استیکینگ ETH بهره مند شوند.

این موضوع جای خود را به موجی از علاقه در سراسر صنعت داده است، از افراد گرفته تا موسسات مالی متمرکز (CeFi) و DeFi.

در ماه گذشته، مشتقات لیکوئید استیکینگ ETH توجه زیادی را به خود جلب کرده است و غول های صنعت - از جمله Coinbase و Frax - مشتقات لیکوئید استیکینگ ETH را منتشر کرده اند.

مشتقات لیکوئید استیکینگ تمام مزایای توکن ETH معمولی را ارائه می‌کند و در عین حال دارایی بازدهی است.

این بدان معناست که دارندگان می توانند در معرض عملکرد قیمت ETH قرار بگیرند و نقدینگی خود را حفظ کرده و در عین حال از مزایای استیک استفاده کنند. کیف پول‌های دارای stETH با اضافه شدن منظم بازده سهام به مبلغ اولیه، دارایی‌هایشان به تدریج افزایش می‌یابد.

در حالی که بیشتر استراتژی‌های استیک مستلزم قفل کردن وجوه در یک اعتبارسنجی هستند، مشتقات استیکینگ نقدینگی به کاربران اجازه می‌دهند نقدینگی خود را حفظ کنند در حالی که همچنان از بازده استیک سود می‌برند.

ETH قفل شده در اعتبارسنجی‌ها، تا زمانی مبهم در آینده، احتمالاً با به‌روزرسانی شانگهای، برای برداشت در دسترس نیست.

در حالی که stETH هنوز در مقایسه با ETH با تخفیف جزئی معامله می‌شود، انتظار می‌رود که پس از فعال شدن برداشت، این شکاف برای همیشه بسته شود. به زبان ساده، توکن‌های لیکوئید استیکینگ ETH نسبت به روش‌های استیکینگ استاندارد ETH یا سنتی‌تر کارآمدتر هستند.

از منظر کاربر، دلیل کمی برای حفظ توکن ETH معمولی وجود دارد که در آن تنها مزیت بالقوه افزایش قیمت است، زمانی که آنها بتوانند مشتقات لیکوئید استیکینگ را نگه دارند که سود احتمالی آنها را از طریق بازده ناشی از استیک افزایش دهد.

بنیانگذاران اتریوم نیز ذهنیت مشابهی را اتخاذ کرده اند. از پروژه‌های DeFi گرفته تا توکن‌های غیرقابل تعویض (NFT)، تیم‌هایی در سراسر Web3، توکن stETH را در پروتکل‌های خود با غول‌هایی مانند Curve و Aave که ادغام stETH را در استراتژی‌های سرمایه‌گذاری خود برای کاربران DeFi آسان‌تر می‌کنند، ادغام کرده‌اند.

برای پروتکل‌های وام دهی، stETH توانایی افزایش وثیقه بازدهی را بدون نیاز به اتخاذ تصمیم‌های سرمایه‌گذاری پرخطر برای راضی نگه داشتن کاربران ارائه می‌دهد.

پروژه‌های NFT می‌توانند منبع درآمدی را از طریق درآمد حاصل از ضرب توکن خود ایجاد کنند، نه اینکه با یک مبلغ مقطوع محدود باقی بمانند.

با افزایش استقبال از پروژه‌های Web3 و راضی نگه داشتن جامعه خود، مشتقات لیکوئید استیکینگ ETH رهبران پروژه را ترغیب می‌کنند تا فراتر از نگرانی‌های مالی حرکت کنند و نوآوری واقعی را تقویت کنند.

فراتر از کارآمدی سرمایه های زیاد، مشتقات لیکوئید استیکینگ ETH به حفظ شبکه اتریوم کمک می کند. stETH و سایر مشتقات توکن اتریوم برای کمک به تامین امنیت شبکه در یک اعتبارسنجی اتریوم سپرده شده است.

استیک کردن توکن ETH یکی از مشکلات بزرگ مدل اثبات سهام PoS بوده است، به طوری که Lido بیش از 80 درصد از سهم بازار مشتقات لیکوئید استیکینگ را در اختیار دارد در حالی که بیش از 30 درصد از ETH استیک شده را کنترل می کند.

اتریوم (ETH) در حال منسوخ شدن است؟!

از آنجایی که مزایای استیکینگ همچنان در مطبوعات پوشش داده می شود، مشتقات لیکوئید استیکینگ مطمئناً به بخش مرکزی حتی ساده ترین استراتژی های DeFi تبدیل می شوند.

ارائه "cbETH" توسط کوین بیس به این معنی است که حتی سرمایه گذاران خرد نیز با این استراتژی آشنا هستند.

احتمالاً در پروتکل‌هایی که مشتقات لیکوئید استیکینگ را می‌پذیرند، شاهد پیشرفت قابل توجهی خواهیم بود، زیرا کاربران شروع به بهره بردن از آن می کنند.

به زودی، بسیاری از کاربران DeFi ممکن است ETH را فقط برای پوشش هزینه های کارمزد شبکه خود نگه دارند.

تکثیر مشتقات لیکوئید استیکینگ به تقویت مقدار ETH سپرده شده در سیستم‌های اعتبارسنجی مختلف کمک می‌کند و امنیت شبکه را افزایش می‌دهد و در عین حال بازدهی را برای تأمین منافع مالی برای حامیان فراهم می‌کند.

به نظر می رسد روزهای توکن ETH به شماره افتاده است. فراتر از استفاده به عنوان هزینه کارمزد، هر اتریوم که به مشتقات لیکوئید استیکینگ تبدیل نشده باشد، کارایی نخواهد داشت.

به نظر می رسد که قاتل توکن ETH که مدت ها قبل پیش بینی شده بود بالاخره ظهور کرد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه ارز دیجیتال

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


اهمیت پایگاه صهیونیستی نواتیم در چیست؟