تخریب 2600 واحد مسکونی شهری و روستایی در سیل اخیر


تخریب 2600 واحد مسکونی شهری و روستایی در سیل اخیر

محلات- رئیس سازمان مدیریت بحران کشور با اشاره به تخریب بیش از ۲ هزار و ۶۰۰ واحد مسکونی شهری و روستایی در سیل اخیر گفت: بیش از ۶ هزار واحد مسکونی نیز آسیب دیده است.

به گزارش خبرنگار مهر، محمد حسن نامی صبح چهارشنبه در جریان سفر به شهرستان محلات و در بازدید از مناطق سیل زده این شهرستان اظهار کرد: در جریان سیل اخیر کشور، بخشی از زمین‌های کشاورزی و باغات، کانال آب و قنوات شهرستان محلات دچار آسیب جدی شدند که در این سفر این مناطق از نزدیک بازدید می‌شوند.

وی با بیان اینکه احیای زمین‌های کشاورزی و قنوات از اهمیت ویژه ای برخوردار است، ادامه داد: پاک کردن زمین‌های کشاورزی از رسوبات در این منطقه با جدیت دنبال می‌شود، زیرا بخشی از زمین‌های کشاورزی محلات به دلیل معادن آهکی و رسوبات آهکی خسارت زیادی را متحمل شده‌اند.

رئیس سازمان مدیریت بحران کشور بیان کرد: شمار زیادی استخرهای پرورش ماهی که در مسیر رودخانه‌های کشور نیز بوده‌اند آسیب‌های جدی دیده‌اند که این بخش و لایروبی قنوات نیز از دیگر اولویت‌ها است که با جدیت دنبال می‌شود.

نامی با اشاره به اینکه در جریان سیل اخیر یک هزار و ۴۵۱ واحد مسکونی در روستاها و یک هزار و ۱۴۲ واحد مسکونی در شهرها تخریب و ۶ هزار و ۵۰ واحد مسکونی شهری و روستایی آسیب دیده اند، گفت: برای تأمین مسکن سیل زدگان با همکاری بنیاد مسکن انقلاب اسلامی اقدامات لازم صورت گرفته است.

وی با اشاره به اینکه تأمین مسکن سیل زدگان مناطق سردسیر در اولویت قرار دارد، گفت: بنیاد مسکن کار خود را در بسیاری از مناطق با جدیت آغاز کرده و سفت کاری شمار زیادی از پروژه‌ها به اتمام رسیده است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه مرکزی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


لخته خون گوشتی شبیه جگر در پریودی چیست و چه علتی دارد‌؟ +‌روش درمان