تلاش کُردها برای ایجاد ائتلافی گسترده در انتخابات ترکیه


تلاش کُردها برای ایجاد ائتلافی گسترده در انتخابات ترکیه

رئیس فراکسیون حزب دموکراتیک خلق‌ها در پارلمان ترکیه اعلام کرد که به دنبال ایجاد ائتلافی گسترده از کُردها برای حضور در انتخابات آینده ترکیه است.

تلاش کُردها برای ایجاد ائتلافی گسترده در انتخابات ترکیه

به گزارش راهبرد معاصر، «پروین بولدان» رئیس فراکسیون حزب دموکراتیک خلق‌ها در پارلمان ترکیه تاکید کرد که «ائتلاف گسترده کُردها» در اسرع وقت تشکیل خواهد شد تا نیروهای سیاسی و اجتماعی کُرد در ترکیه را در بر بگیرند.

طبق گزارش روزنامه «زمان»، بولدان طی یک سخنرانی در مرکز ترکیه گفت که «حزب او نه تنها به دنبال اتحاد با نیروهای چپ و سوسیالیست خواهد بود، بلکه در اسرع وقت یک اتحاد بزرگ کردی با کردها تشکیل خواهد داد».

رئیس فراکسیون حزب دموکراتیک خلق‌ها ادامه داد: در برنامه ماه اکتبر، دیدارهای خود را با احزاب و محافل کردی به عنوان بخشی از روند گسترش و رشد آغاز خواهیم کرد. ما نشان خواهیم داد که ائتلاف دیگری در این کشور وجود دارد که شامل رهبرانی با افکار، انجمن‌های محلی و احزاب کردی می‌شود.

بولدان در ادامه این سخنرانی به عنوان رئیس این حزب، بر لزوم ارتباط با هر شهروند کردی که به حزب دموکراتیک خلق‌ها رأی نداده و به احزاب دیگر رأی داده است، تاکید کرد.

وی ضمن انتقاد از مقامات فعلی آنکارا گفت: «کسانی که بر این کشور حکومت می‌کنند مسئول رانت، رشوه، باندها و همه چیزهای بدی هستند که به ذهن می رسد. نام کسانی که بر این کشور حکومت می‌کنند اکنون با فساد و باندها گره خورده است».

«عبدالقدیر سلوی» ستون‌نویس روزنامه «حریت» ترکیه، از نشریات نزدیک به دولت این کشور اخیراً گفته بود که انتخابات ریاست جمهوری بعدی ترکیه احتمالا در تاریخ ۱۴ مه ۲۰۲۳ (۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۲) برگزار می‌شود و مخالفان دولت ترکیه از این تاریخ حمایت کرده‌اند.

این در حالی است که «بکر بوزداغ»، وزیر دادگستری ترکیه، در اواسط ماه آگوست گفته بود، انتخابات ریاست جمهوری بعدی ترکیه در تاریخ ۱۸ ژوئن ۲۰۲۳ (۲۸ خرداد ۱۴۰۲) برگزار خواهد شد./ فارس

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه انتخابات

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


فیلم ممنوعه و مبتذل دنیا جهانبخت با نیلی افشار ! / بخاطر دلار هرکاری می کنند !