کرونا هنوز تمام نشده است/تزریق دز چهارم واکسن فراموش نشود


کرونا هنوز تمام نشده است/تزریق دز چهارم واکسن فراموش نشود

تبریز-مدیر گروه پیشگیری از بیماریهای واگیر دانشگاه علوم پزشکی تبریز گفت: ویروس کرونا هم‌چنان تمام نشده است پس برای پیشگیری از ابتلا موارد بهداشتی را رعایت کرده و واکسن‌های خود را تکمیل کنید.

به گزارش خبرنگار مهر، دکتر سیمین خیاط زاده در گفت‌وگو با مهر در خصوص آخرین وضعیت کرونایی استان اظهار کرد:

تعداد موارد بستری کرونایی طی ۲۴ ساعت میانگین به ۲۰ الی ۳۰ نفر رسیده است و خوشبختانه تعداد بیماران بدحال نیز کاهش یافته است.

وی ادامه داد: معمولاً روزانه فوتی نداریم اما گاهاً یک نفر بر اثر ابتلاء به ویروس کرونا فوت می‌شود همچنین روزانه میانگین ۹۰ الی ۱۰۰ نفر نمونه‌گیری می‌شود که تعداد موارد مثبت آنها شش الی هفت مورد است یعنی موارد مثبت کمتر از ۱۰ درصد است.

وی افزود: وضعیت افراد علامت دار سطح جامعه نیز بهتر است چراکه با تزریق واکسن کرونا از شدت بیماری کاسته شد.

خیاط زاده در رابطه با رنگ‌بندی شهرستان‌ها نیز خاطرنشان کرد: شهرستان قرمز و نارنجی در استان نداریم و شهرستان‌های آذرشهر، مراغه، ملکان، شبستر، جلفا، عجبشیر، هریس و هوراند زرد و بقیه در رنگ‌بندی آبی کرونایی هستند.

وی با اشاره به آمار تزریق کنندگان واکسن نیز گفت:

۸۹ درصد افراد بالای ۱۲ سال نوبت اول واکسن و ۸۳.۵ درصد نیز نوبت دوم را تزریق کرده‌اند همچنین ۵۲.۵ درصد افراد بالای ۱۸ سال نوبت سوم را تزریق و تنها ۳.۵ درصد آنها نوبت چهارم را تزریق کرده‌اند.

وی همچنین یادآور شد: شایعه‌ای به راه افتاد که دولت واکسن‌های مانده را به‌عنوان دز چهارم تزریق می‌کند، اما این درست نیست؛ اگر واکسن را رایگان در اختیار مردم قرار نمی‌داد، اکنون در چنین وضعیتی نبودیم و در آینده‌ای نه چندان دور واکسن کرونا نیز پولی می‌شود، پس قدر آن را بدانید.

مدیر گروه پیشگیری از بیماری‌های واگیر دانشگاه علوم پزشکی تبریز در پایان تاکید کرد: کرونا همچنان تمام نشده است و سازمان بهداشت جهانی هم اعلام کرد که وضعیت این ویروس در پاییز و زمستان معلوم نیست؛ بنابراین توصیه می‌شود افراد هم‌چنان از ماسک استفاده کنند، فاصله گذاری اجتماعی را رعایت کرده و واکسن‌های خود را نیز تکمیل کنند تا شاهد اوج‌گیری مجدد این بیماری نباشیم.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه آذربایجان شرقی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


لخته خون گوشتی شبیه جگر در پریودی چیست و چه علتی دارد‌؟ +‌روش درمان