اسلواکی هم عضویت سوئد و فنلاند در ناتو را تایید کرد


اسلواکی هم عضویت سوئد و فنلاند در ناتو را تایید کرد

نمایندگان پارلمان اسلواکی به عضویت فنلاند و سوئد در ناتو رای مثبت دادند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از رویترز، در تازه‌ترین اقدام کشورهای اروپایی برای گسترش ناتو، اسلواکی نیز عضویت سوئد و فنلاند در این ائتلاف نظامی را تائید کرد.

پارلمان اسلواکی روز سه شنبه با رای نمایندگان خود پیوستن فنلاند و سوئد به ناتو را تصویب کرد و به یکی از آخرین کشورهایی تبدیل شد که از گسترش این ائتلاف نظامی در اروپا حمایت می کند.

بنا به نوشته رویترز، از مجموع ۱۵۰ نماینده پارلمان اسلواکی، ۱۲۶ قانونگذار از عضویت فنلاند در ناتو حمایت کردند و ۱۲۴ نماینده هم نیز به پیشنهاد عضویت سوئد رای مثبت دادند.

دولت «ادوارد هگر» نخست وزیر اسلواکی، از ابتدای جنگ اوکراین از حامیان سرسخت اوکراین بوده است. این کشور که هم مرز با اوکراین است، همچنین پذیرفته است که میزبان یک گروه جنگی ناتو در کشور خود باشد، زیرا ناتو قصد تقویت جناح شرقی خود را در بحبوحه جنگ میان اوکراین و روسیه دارد.

کشورهای عضو ناتو از زمان امضای پروتکل های الحاق سوئد و فنلاند در ماه ژوئیه، ورود این دو کشور به ناتو را یکی پس از دیگری تایید کرده اند. با رای مثبت پارلمان اسلواکی، تنها مجارستان و ترکیه هنوز عضویت این دو کشور در ناتو را تایید نکرده اند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بین‌الملل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


استقبال هیات آفریقای جنوبی از رای جدید لاهه درباره غزه