اراک و ساوه بیشترین آسیب‌های شغلی منجر به فوت را دارند


اراک و ساوه بیشترین آسیب‌های شغلی منجر به فوت را دارند

اراک- مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان مرکزی گفت: اراک با ۶۲ درصد و ساوه با ۲۰ درصد بیشترین آسیب‌های شغلی منجر به فوت در بخش ساختمان را دارند.

به گزارش خبرنگار مهر، جمشید امیدی ظهر چهارشنبه در جمع خبرنگاران با اعلام آغاز طرح سراسری بازرسی ضربتی از کارگاه‌های پرخطر توسط بازرسان کار استان مرکزی اظهار کرد: با توجه به آمار بالای حوادث ساختمانی و نرخ بالای فوتی در این بخش اجرای طرح سراسری بازرسی ضربتی از کارگاه‌های پرخطر این طرح برای کارگاه‌های با ریسک بالا و با اولویت پروژه‌های ساختمانی انبوه سازی آغاز شده است.

وی ادامه داد: یکی از مأموریت‌های بازرسان پیشگیری از تکرار حوادث کارگاه‌های مشمول قانون کار است و هدف این طرح نیز کنترل و پیشگیری از حوادث شغلی و ارتقا سطح ایمنی کارگران شاغل در بخش ساختمان است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان مرکزی تصریح کرد: اراک با ۶۲ درصد و ساوه با ۲۰ درصد بیشترین آسیب‌های شغلی منجر به فوت را در بخش ساختمان دارند و آسیب‌های شغلی استان در بخش ساختمان در مقایسه با سایر بخش‌های اقتصادی حدود ۲۷ درصد است.

امیدی اضافه کرد: برحسب نحوه وقوع آسیب‌های شغلی در بخش ساختمان حدود ۵۳ درصد مربوط به سقوط کردن و لرزیدن از ارتفاع و حدود ۱۴ درصد مربوط به سقوط اشیا است.

وی گفت: ۸۵ درصد علل و وقوع آسیب‌های شغلی در بخش ساختمان مربوط به عدم نظارت بر کارگاه توسط کارفرما، ۵.۵ درصد مربوط به سهل انگاری و بی احتیاطی حادثه دیده، پنج درصد مربوط به وسایل بدون حفاظ یا دارای نقص فنی، سه درصد مربوط به عدم تهیه و تحویل وسایل استحفاظی فردی و حدود ۲ درصد مربوط به عدم آموزش کارگران است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه مرکزی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


سرخآبی‌ها رسماً واگذار شدند